Modifisering av registerdeksel på B18

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning
Post Reply
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2899
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Modifisering av registerdeksel på B18

Post by Reodor57 » Sun 13 Jan 2019 18:52

Jeg ble for litt siden utfordret av 445 til å modifisere et frontdeksel til en B18 motor, slik at en kunne bruke simmering og ikke filtring. Siden jeg er av den typen som sjelden sier nei måtte jeg jo utfordre meg selv og dreiebenken min. Har for lenge siden kjøpt et justerbart borehode. 445 hadde forsynt meg med en simmering som kunne passe. Etter litt knot for å få sentrert hull og borekrone satte jeg i gang. Hadde på forhånd konferert med Torbo2 vedr indre ring som er mothold til filtringen. Den måtte utvides til bare å være mothold for simmeringen.
Forsøket viser at det ihvertfall skal være mulig.
Utboring i gang
Utboring i gang
Ferdig utdreid
Ferdig utdreid
Simmering på plass
Simmering på plass
Utdreiing på baksiden
Utdreiing på baksiden
Om dette blir vellykket i drift så er det ett mindre punkt på EU kontrollen å kikke på :-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

Torbo2
Posts: 4629
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Modifisering av registerdeksel på B18

Post by Torbo2 » Mon 14 Jan 2019 00:51

Bra jobba! God oppgradering dette...

User avatar
445
Posts: 5818
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Modifisering av registerdeksel på B18

Post by 445 » Mon 14 Jan 2019 10:00

Strålende!
Takk for at du tok utfordringen :D
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

Post Reply