B4B - B16

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning
Post Reply
Torbo2
Posts: 4629
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

B4B - B16

Post by Torbo2 » Mon 05 Nov 2018 22:22

Har en 4B-motor som jeg skulle har borret, men så er den borret til max. av det man får stempler til.
Noen som vet om det går bra å borre opp og bruke standard B16-stempler?
De går jo med B18 til B20, men spørsmålet er om sylinderveggene kan bli for tynne?
Noen som har gjort dette eller vet om noen som har gjort dette?

User avatar
445
Posts: 5818
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: B4B - B16

Post by 445 » Tue 06 Nov 2018 09:46

Kanskje like greit å få tak i en annen blokk?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

Torbo2
Posts: 4629
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: B4B - B16

Post by Torbo2 » Tue 06 Nov 2018 16:53

445 wrote:Kanskje like greit å få tak i en annen blokk?
Du har nok rett i det, men....

Det var det med identiteten da?
Ifølge en klubbmedlem, mener han å ha lest om en slik løsning, og at B16 er i utgangspunktet en oppborret B4B.

Skal sjekke ut godstykkelsen nærmere... og litt til... Så får vi se?

Post Reply