Oljelekkasje

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Oljelekkasje

Post by 445 »

Espen wrote:På fredag fikk jeg omsider bukt med oljelekkasjen.

Ny oljetrykksender ble skrudd i med omhu, så da ble den tett. Men nå lakk det fra oljefilteret som jeg fikk byttet i mai. Reagerte på at dette var skrudd for hardt på plass og nå var pakningen i dette kaputt... Fikk byttet filter og fylt på med ny mineralolje - og BINGO. Lørdagen gikk med til å montere nye skvettlapper, steinsprutbeskyttelse og nytt dekk-/felgsett.

Og i går, søndag ble det endelig tur. Lykke!
Da var det kanskje deg jeg møtte i nærheten av Eydehavn i går kveld? En beige (?) (er så dårlig på farger) PV med A-skilt? Jeg kjørte Duetten fra Kristiansand til Kragerø via diverse "bakveier".
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Espen
Posts: 14
Joined: Wed 16 May 2018 13:38
Location: Rykene, Arendal

Re: Oljelekkasje

Post by Espen »

Helt sant.
Gøy med folk som hilser, viser tommel opp eller kommer bort og deler sine Volvo-minner.
Attachments
Bildet er fra i går.
Bildet er fra i går.
65-544F.jpg (146.05 KiB) Viewed 2666 times
Espen Hegland
Designer, småbruker og hjemmebrygger (-65 544F "Arvesølvet")
Espen
Posts: 14
Joined: Wed 16 May 2018 13:38
Location: Rykene, Arendal

Re: Oljelekkasje

Post by Espen »

445 wrote:
Espen wrote:På fredag fikk jeg omsider bukt med oljelekkasjen.

Ny oljetrykksender ble skrudd i med omhu, så da ble den tett. Men nå lakk det fra oljefilteret som jeg fikk byttet i mai. Reagerte på at dette var skrudd for hardt på plass og nå var pakningen i dette kaputt... Fikk byttet filter og fylt på med ny mineralolje - og BINGO. Lørdagen gikk med til å montere nye skvettlapper, steinsprutbeskyttelse og nytt dekk-/felgsett.

Og i går, søndag ble det endelig tur. Lykke!
Da var det kanskje deg jeg møtte i nærheten av Eydehavn i går kveld? En beige (?) (er så dårlig på farger) PV med A-skilt? Jeg kjørte Duetten fra Kristiansand til Kragerø via diverse "bakveier".
Da var det nok ikke meg du møtte. Jeg holdt meg til veiene rundt om Rykene, Løddesøl, Froland og Bjorbekk + en liten tur nedom Arendal.
Espen Hegland
Designer, småbruker og hjemmebrygger (-65 544F "Arvesølvet")
Post Reply