Det nærmer seg st min B20 skal pakkes om grunnet stor oljelekkasje. Jeg kjenner ikke tilstanden forøvrig, men den sveiv relativt greit når den ble tatt ut.
Målte kompresjonen til:
9,75-8,5-10,5 og 8 bar
Vil en honing og bytte av stempelfjærer være det riktige?
Er det andre ting jeg bør gjøre i samme slengen? Har fått tak på doble SU og har grenrør.
B20 pakkes om. Hva bør gjøres samtidig?
Re: B20 pakkes om. Hva bør gjøres samtidig?
Hvis du likevel skal åpne motor for å pakke den om er det vel like greit å sjekke alle lager også.
Så fort toppen er av så vil du se om sylindrene trenger en honing. Det er jo også lurt å sjekke om alle stempelfjærene er hele. Har åpnet B18 som tilsynelatende gikk greit men hadde mange knekte fjærer.
Og når toppen er av så er det jo greit å sjekke anleggsflaten på ventilene og om noen av styringene trengs å byttes.
Legg gjerne inn noen bilder av jobben!
Så fort toppen er av så vil du se om sylindrene trenger en honing. Det er jo også lurt å sjekke om alle stempelfjærene er hele. Har åpnet B18 som tilsynelatende gikk greit men hadde mange knekte fjærer.
Og når toppen er av så er det jo greit å sjekke anleggsflaten på ventilene og om noen av styringene trengs å byttes.
Legg gjerne inn noen bilder av jobben!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: B20 pakkes om. Hva bør gjøres samtidig?
Takk for tips
Ja, skal legge ut litt bilder underveis, og blir sikkert flere spørsmål også
Ja, skal legge ut litt bilder underveis, og blir sikkert flere spørsmål også