Rustsveising og bytte av kanaler
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Takk, ja det er bare støvet som er problemet nå. Brukte klebeduk rett før lakkeringen, men ble nok noe k lufta likevel. Tenker å slipe på støvkornene med finere og finere papir, og rubbe/ polere til slutt.
Var mest redd for at hele bilen skulle se ut som en sort appelsin eller oppløst i tårer. Så kan jeg heller dille litt med støvkornene etter hvert
Var mest redd for at hele bilen skulle se ut som en sort appelsin eller oppløst i tårer. Så kan jeg heller dille litt med støvkornene etter hvert
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Finnes det en god oppskrift på hvordan sette inn vinduer? Og hvordan det blir helt tett?
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Reodor57 har gjort det med godt resultat. Mulig at du finner oppskriften i en av hans prosjekttråder.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Herlig å skru litt igjen. Og få bort litt plast.
Nå er det mer spennende å ha med matrosen også, og vi fikk bl.a montert forstillingen.
Bakaksel er også klar til montering
Nå er det mer spennende å ha med matrosen også, og vi fikk bl.a montert forstillingen.
Bakaksel er også klar til montering
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Dette blir bedre enn nytt!
Et lite obs(!) vedr skrueforbindelser: Jeg renoverte forstillingen for mange år siden, og malte alle delene med tykk og god epoxy. Jeg har flere ganger opplevd at boltene har løsnet, fordi malingen har sluppet taket. Jeg burde troligvis ikke malt så tykt der boltene sitter, eller punktsandblåst før montering.
Et lite obs(!) vedr skrueforbindelser: Jeg renoverte forstillingen for mange år siden, og malte alle delene med tykk og god epoxy. Jeg har flere ganger opplevd at boltene har løsnet, fordi malingen har sluppet taket. Jeg burde troligvis ikke malt så tykt der boltene sitter, eller punktsandblåst før montering.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Takk for tips og påminnelse! Tror faktisk jeg leste om fenomenet her i forumet. Dro over med noe 80- papir for å fjerne noen malingstopper før sammensetning. Men blir som du sier mye lakk og epoksy mange plasser. Skal være nøye med å ettertrekke
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Da var rutene inne
Gikk greit å montere, men skal prøve å masere de litt mer inn i endene så de tetter skikkelig.
Var bra å ha med 14-åringen på dette
Gikk greit å montere, men skal prøve å masere de litt mer inn i endene så de tetter skikkelig.
Var bra å ha med 14-åringen på dette
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Varmeapparat fra Mazda 929 som eieren etter meg bygget inn. Ganske imponerende
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Skal si det går unna! og FOR en flott finish/glans på lakken!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Nå skal det sies at lakken ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten, men godt fornøyd likevel
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Blir litt fremgang i bua. Fått på alt av bremser og hjullager.
Begynte også på det elektriske. Det så ikke så verst ut, men må bytte en del kabelsko. Innerskjermene er klare til montering etter litt lakk. Hengerfeste er også klart. Må jo ha den som bruksbil
Fikk også tak i en takgrind. Mulig den passer best på den hvite originale pv’en.
Så da er alt av bremser, foringer, hjullagre og styrestag nytt. Skal ikke bli mye slark nå
Begynte også på det elektriske. Det så ikke så verst ut, men må bytte en del kabelsko. Innerskjermene er klare til montering etter litt lakk. Hengerfeste er også klart. Må jo ha den som bruksbil
Fikk også tak i en takgrind. Mulig den passer best på den hvite originale pv’en.
Så da er alt av bremser, foringer, hjullagre og styrestag nytt. Skal ikke bli mye slark nå
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Dette blir så bra! Ser at du har full kontroll.
Det er vanskelig å se dybden i vanlig bilde, men det kan se ut som om du må vri litt på bremseslangen foran. På smøretreffene i Oslo&Akershus så sjekker vi hver gang at bremseslangen ikke subber inntil dekket ved fullt rattutslag.
Gleder meg til hver oppdatering i denne tråden.
Det er vanskelig å se dybden i vanlig bilde, men det kan se ut som om du må vri litt på bremseslangen foran. På smøretreffene i Oslo&Akershus så sjekker vi hver gang at bremseslangen ikke subber inntil dekket ved fullt rattutslag.
Gleder meg til hver oppdatering i denne tråden.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Bra tips! Det skal jeg være obs på
Gøy at noen følger med på prosessen
Gøy at noen følger med på prosessen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Det romler og lugger i styresnekka. Men ingen slark…. Ny olje. Er det noe lager på Aksel mot styret som kan byttes?