B4B - B16

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning

B4B - B16

Innlegg Torbo2 » Man 05 Nov 2018 21:22

Har en 4B-motor som jeg skulle har borret, men så er den borret til max. av det man får stempler til.
Noen som vet om det går bra å borre opp og bruke standard B16-stempler?
De går jo med B18 til B20, men spørsmålet er om sylinderveggene kan bli for tynne?
Noen som har gjort dette eller vet om noen som har gjort dette?
Torbo2
 
Innlegg: 4565
Registrert: Lør 18 Des 2010 20:02
Bosted: Sandvika

Re: B4B - B16

Innlegg 445 » Tir 06 Nov 2018 08:46

Kanskje like greit å få tak i en annen blokk?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5618
Registrert: Lør 07 Jul 2007 12:15
Bosted: Oslo

Re: B4B - B16

Innlegg Torbo2 » Tir 06 Nov 2018 15:53

445 skrev:Kanskje like greit å få tak i en annen blokk?


Du har nok rett i det, men....

Det var det med identiteten da?
Ifølge en klubbmedlem, mener han å ha lest om en slik løsning, og at B16 er i utgangspunktet en oppborret B4B.

Skal sjekke ut godstykkelsen nærmere... og litt til... Så får vi se?
Torbo2
 
Innlegg: 4565
Registrert: Lør 18 Des 2010 20:02
Bosted: Sandvika


Gå til Motor og tuning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

cron