esk1ld's AKF Kambo pickup

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Innlegg esk1ld » Tir 10 Jul 2018 23:38

I dag er var alt endelig montert komplett sammen igjen, vannpumpen ble byttet tilbake igjen som nevnt. I tillegg ble det kjørt en rens på kjølevannssystemet. Ikke all verden med urenheter, noe "rustvann" var det selvfølgelig, men overraskende lite.
Bilen fikk seg også en etterlengtet håndvask på tampen av dagen. Se om man ikke får tatt en kjapp polering i morgen.
Monterte også inn ny brannslukker, Maus aerosol-slukker, i tillegg til ett allerede eksisterende pulverapparat (liker ikke pulver, derfor også aerosol-slukkere tilgjengelig i alle bilene). Aerosol-slukkeren ble montert under/på siden av setet, slik at den er lett tilgjengelig bl.a. om man sitter i setet.

Bilde
esk1ld

Innlegg 445 » Ons 11 Jul 2018 05:47

Der pirket du nok i manges dårlige samvittigheter.
Hvilke egenskaper og fordeler har en aerosolslukker i forhold til co-slukker, skumslukker og pulver?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445

Innlegg esk1ld » Tor 12 Jul 2018 00:09

Nå skal jeg være forsiktig så jeg ikke trør feil, men den har noen av de beste egenskapene fra alle de andre typene? Liten og kompakt, men allikevel har denne på 400 g samme slukkeegenskaper/tid som et 2 kg pulverapparat. En 150 kg CO2-installasjon tilsvarer et 4 kg aerosol-slukkeanlegg. De fleste skumtyper har begrensede (lavere) temperaturegenskaper. Hva pulver gjør av skade med gjenstander det kommer over trenger vel ikke videre utdypning.
Bedre enn noe annet, tja, den har nok sine fordeler og ulemper som det meste annet :)

Ellers har bilen fått litt etterlengtet pleie, og er nå klar for å lastes og helgens Volvotreff på Heidal. Kjører sørover allerede i morgen, skal kombinere det med å gå Besseggen fredag. Det gledes til begge deler.
esk1ld

Forrige

Gå til Min PV-Duett

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest