445 skrev:Aller først: Sjekk om håndtaket på oljepeilepinnen kan være vridd slik at det kortslutter mot kondensatoren på fordeleren. Mer skal ikke til for at motoren ikke går.
Dette er kontrollert, peilepinnen er ikke i kontakt med noe den ikke skal være i kontakt med.
445 skrev:Deretter: Napp ut ledningen fra coilen til fordeleren: Mål at den er hel. Rengjør kontaktflatene på ledningen og ikke minst inne i hullene på coilen og fordeleren med et fint smergelpapir. Stikk ledningen GODT inn i hullene. Prøv å starte.
Pluggledninger er kontrollert og målt. Måler også en motstand på 1 kiloohm, slik som de er oppgitt til. Har endatil forsøkt å bytte pluggledninger,
445 skrev:Sitter fordeleren skikkelig fast, eller kan den ha vridd seg ut av stilling?
Har du elektronisk tenning eller stifttenning?
Er stiften OK?
Jeg mener på at den sitter skikkelig fast. Hadde den vridd seg ut av stilling, så hadde man vel fått «feiltenning» og bilen i det minste gjort et forsøk på å antenne? Men her er det HELT DØDT. Kun starteren som drar rundt motoren, ingen andre livstegn.
Stifttenning på denne. Stift og åpning ser ok ut.
445 skrev:Bensin: Ta av luftfilteret og kikk ned i venturien på forgasseren. Vri litt på gassoverføringsstaget og se om det spruter bensin inn i venturien. Jeg tipper det gjør det.
Det er sjekket. Har vært av med luftfilteret og sett at den får bensin inn i venturien.