Pål's Volvo 444 -53

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by Torbo2 »

pals wrote:Hei igjen! Det ser stygt ut dette, bilen står foreløpig på vent. Jeg har et hytteprosjekt som må prioriteres, og for lite tid. Jeg burde kanskje vurdere å selge prosjektet, ettersom det er fullstendig stillstand. Men jeg venter litt til med den avgjørelsen..
Det ville vært synd å selge! Du får vel neppe igjen for all jobbingen, så hvorfor ikke bare utsette?

Hytta kan vente, vell, vell, jeg mener vel at bilen kan vente? Men tar man en ting om gangen så blir det vel bra etter hvert?
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by 445 »

Håper du ikke selger, men kommer sterkt tilbake når tiden er moden.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
johnab
Posts: 6
Joined: Tue 26 May 2015 18:43

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by johnab »

Fin den.Har samme modell maron rød av farge.
User avatar
pals
Posts: 279
Joined: Wed 04 Oct 2006 21:35
Location: Sør-Trøndelag

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by pals »

Photobucket har bestemt seg for å bryte alle linker til eksterne nettsider, dersom man ikke betaler en årlig avgift på $400. Det er selvsagt ikke aktuelt å gå med på en slik utpressing, så dermed er alle mine bilder på forskjellige forum det siste tiåret døde. Jeg avventer foreløpig om noen finner en quick-fix på problemet, Ellers vet jeg ikke hva jeg finner på. Bildene har jeg jo, men det er en enorm jobb å rekonstruere alle innlegg. Surt.
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by Torbo2 »

pals wrote:Photobucket har bestemt seg for å bryte alle linker til eksterne nettsider, dersom man ikke betaler en årlig avgift på $400. Det er selvsagt ikke aktuelt å gå med på en slik utpressing, så dermed er alle mine bilder på forskjellige forum det siste tiåret døde. Jeg avventer foreløpig om noen finner en quick-fix på problemet, Ellers vet jeg ikke hva jeg finner på. Bildene har jeg jo, men det er en enorm jobb å rekonstruere alle innlegg. Surt.

Ikke bra! Kan vi alle regne med den slags?

Må få høre mer om dette....?
esk1ld
Posts: 344
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by esk1ld »

Torbo2 wrote:Ikke bra! Kan vi alle regne med den slags?

Må få høre mer om dette....?
Alle som kjører gratisversjon hos Photobucket kan før eller siden regne med den slags ja. PB tillater i utgangspunktet ikke linking til tredjepart med mindre man er betalende medlem (og da holder det ikke med billigste betalversjon heller). Dette m.m. står forsåvidt klart beskrevet i vilkårene deres, så man kan ikke si så mye på det. Det går bra, gjerne i mange år, inntil en viss båndbredde er brukt opp, da "sperrer" de alle linker.
Det samme skjeddde med meg tilfeldigvis bare for noen uker siden. Har selv brukt gratisversjon av PB i mange mange år for litt opplasting av forumbilder etc., således også til dette forumet. I forbindelse med oppretting av eget domene, epost og webhotell i annen sammenheng valgte jeg å laste bildene mine over til eget webhotell å linke derfra. Konsentrerte meg kun om tråden om Kambo-pickupen og dette forum jeg er aktiv i for øyeblikket. Tidligere historikk andre plasser får bare være.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by Reodor57 »

Dette fenomenet er hvorfor vi i sin tid laget last opp vedlegg fanen. Da blir bildene liggende på vår server. Vet ikke i skrivende stund om Tinypic har samme policy som photobucket. Det eneste vi er restriktive til er opplasting av video. Det tar forferdelig mye plass, så her bør en nok bruke YouTube :-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
User avatar
pals
Posts: 279
Joined: Wed 04 Oct 2006 21:35
Location: Sør-Trøndelag

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by pals »

Bildene er tilbake 8)
Til glede for nye (og kanskje gamle) medlemmer, har jeg kjøpt meg ut av den forsmedelige bilde-situasjonen, og alle linker er nå gjenopprettet.

Ikke spør hvordan det går med bilen..
Jeg har evighetsprosjekter i kø, og kommer ikke til å jobbe på bilen i år heller. Hvis noen har brennende lyst til å ta over, vil jeg vurdere eventuelle bud seriøst. Men jeg har ikke lagt ut bilen for salg.
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3140
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Pål's Volvo 444 -53

Post by Reodor57 »

Godt å vite at en ikke er alene om "evighetsprosjekter" :-).
Som de sier i et kontinent mye lenger sør enn her oppe i nord. "Tid kommer". Og kommer den kommer sikkert inspirasjonen også :-). Ett av triksene er å være mindre nøye. Ting kom ikke perfekt fra fabrikk, så ingen grunn til at vi skal gjøre de det heller. Gleden ligger også mye i å bruke det en har og glede andre med det :-). Får tommel opp og mange smil hver dag jeg tar ut Duetten og kjører meg en tur. Og den er langt fra perfekt.. Er en litt mindre nøye blir ikke ting evighetsprosjekter heller. Bare et tips :-).
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Post Reply