544

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 544

Post by Torbo2 »

Greit med delemotor i verste fall uansett. Det var ikke meningen å skremme deg bort fra et kjøp, men at du mer visste hva du gikk til, om det kan ha noen nytte?
Du er jo kritisk og flink til å spørre om ting, og da kan du komme nærmere sannheten....
Last edited by Torbo2 on Fri 28 Oct 2011 19:30, edited 1 time in total.
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Nei jeg er såpass sta og egen at du hadde ikke klart og skremme meg bort fra ett kjøp tror. Og jeg setter veldig pris på tips og råd fra alle her inne. For hvis ikke så hadde ikke jeg ikke delt mine tanker og ideer med dere heller :D
Så fortsett gjerne med og være kritisk du og alle andre her inne. Som sagt er jeg bare glad for tips og råd.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Jeg rakk desverre ikke og få tatt noen bilder i går. Men i dag skal jeg gjøre det. Skal se om jeg ikke kan få rullet ut begge bilene og tatt bilder av de begge to. Men jeg må pusse mere der jeg har sparklet og sparkle litt mere også. Jeg skrudde av toppdekslet på motoren i går og det så ikke så ille ut det. :D
Men jeg skal se hva jeg får gjort i dag jeg kjenner ikke helt åssen formen er i dag foreløpig men jeg håper den er bedre enn tidligere denne uka og helga. I går kveld fikk jeg flytta ut kyllingene som holdt pv,n med selskap også. Så nå har pv,n garasjen alene. :)
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Madamen var i Svergie i dag. Og jeg sendte hu på Karlsson i Tøckfors. Men de hadde ikke hagman,s 2k der. Så da får jeg kjøpe i Norge da. Hu spurte betjeninga i butikken og de sa de ikke hadde den.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 544

Post by Torbo2 »

Det var teit! Jeg har kjøpt der mange ganger før... Og til nesten halve prisen av her omkring... Det var en på Forumet som hadde et godt pristips, men det husker jeg ikke nå. Kanskje du kan søke det opp?
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Jeg skal dra dit selv en dag og se. Det er jo ikke sikkert at betjeningen vet helt hva de har for noe alt sammen. Husker du sånn ca hvor i butikken de boksene sto da? Ved inngangen eller nederst i butikken eller midt på sånn ca eller noe sånt. Det er ikke noe krise heller da.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 544

Post by Torbo2 »

Det er en stor hylle med spraybokser, poleringsprodukter, olje - på motsatt side av batterier og isskraper o.a. Men det er jo et produkt som grenser opp mot verkstedsprodukter, som gud og hvermann ikke vanligvis kjøper. Så kanske de har tatt den ut av sortimentet? :?:
Man kan man også bruke en liten rulle for å legge på grunning og evt. filler, men det er jo mer slipejobb enn ved å sprøyte på grunningen. Men problemet re å finne ruller som ike løser seg opp? Husker hva som virket best nå, da jeg har kostet mest de siste årene. Men jeg mener å huske at det var en Jordanrulle som ikke løste seg opp? Hadde jeg visst at jeg skulle reataurere et fire biler til, enn den jeg tok for femten år siden (Dauphinen) , hadde jeg nok loggført det.. :roll:
Problemet er at jeg ikke har lyst til å selge nonen av dem! :) Dessuten er to mine sønnene sønners. Men jeg får æren av å passe på dem... :)
og naboene får noen å spørre om hele tiden?
Halvnegativt: Skal du ikke selge? Hvor er den bilen nå? Hvor mye får du for dem? Har du ferie? Du holder på? Er du ikke ferdig snart?
"Dra til madagaskar! - elelr at annet sted hvor det er vamt!
Men mye positivt også, fra noen...
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Oki da prøver jeg der. Hvis ikke så drar jeg til Ed for Karlsson har en butikk der også de. Det hadde vært veldig kjekt om naboer og sånt kunne passet på seg selv også heller la de som vil holde på med gamle biler eller hva det skulle være bare la oss holde på med det da. For det er ikke alle som gidder og sitte og glane på fotball og frusterte fruer og sånn dritt på tv. Bare akseptere at ikke alle liker det samme. Hva de mener om vår hobby kan de holde inni seg synes jeg. Hvis naboen strikker så kommer ikke jeg og slenger dritt om det. Jeg bryr meg da fint lite om det. Jeg hadde en kamerat som strikket en gang jeg fordi kjærringa hans ville det. Han fikk rosa tøffler av meg til jul en gang i strl 52. Spesial bestilte de jeg.
Det er greit og ha en hobby synes jeg.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 544

Post by Torbo2 »

Vi må bare ønske folk velkommen i klubben for kreative hobbyer, enten det er sying, frimerker, mynter eller biler. Torlig en bedre relasjon til historien/historier enn å nalese i historiebøker?
Jeg ble vel også sett på som todidig en gang jeg sydde boblejakke og annet til min eldste sønn! Jeg jeg måtte jo si at det var noen jeg tok i samme slengen som jeg sydde båtpresenning. Men hva skulle man gjøre når fruen studerte og jeg stod for inntektene og økonomien var skral? Det var ikke noe kontantstøtte den gang! To jobber og privatmekking reddet det hele..
Skulle vi ikke hatt noen flere damer inn i vårt kreative mijøer? Hvordan riste liv i damene? Det er jo ikke så ofte man ser en dame under en bil? Vet ikke om jeg har sett det en gang? Da ville jeg vel husket det? :)
Nå er det en tyngende tåke, og jeg kvier med litt for å sette i gang med ting og tang ute. Og så var det de Renault-bremsene som kom i veien for PV-en..
Hvordan skal jeg ordne denne logistikken?
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Ja si det åssen skal vi få ristet liv i damene. Det er ikke galt og sy klær når det er en grunn til det som økonomi. Da kan jeg skjønne det. Men når det bare er for og holde kjærringa med selskap da vet jeg ikke helt. Jeg skal nok snart ut og sandblåse litt tenker jeg. Er litt treg i dag jeg. Men det er jo lørdag i dag så da er det vel lov til og være litt treg. Men jeg har spist frokost sammen med madammen i dag.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 544

Post by Torbo2 »

Bra å høre! Jeg er treg selv, har bare stukket nesa ut på verandaen for å sprøyte lyktebrønnene!
Så får jeg se om jeg får tatt de bremsene? Men trøsten er at det ikke snør! Hvorfor skulle du si det? Da får jeg bare ta meg sammen da.... :roll:
None ganger er det å komme i gang som å gå til andre etajse med en dårlig stige! :?
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Image Image Image Image Image Image
Da har 544,n også vært ute i friluft litt. Skulle ønske jeg kunne sparkle jeg. Så det ble pent også. Det hadde vært morro det. Tror kanskje jeg skal sette den bort og få den sparklet. Når ikke jeg får det til bedre enn dette selv. Da ser jeg ikke helt vitsen i og fortsette med det. Jeg får se i morgen hva dagen bringer men jeg skulle gjerne ha pusset ferdig taket og fått tak i mere grunning. Og slipt ned resten av bilen også så jeg kan få grunnet hele bilen. Det er for det meste bare taket og den ene døra ø
igjen også litt småtteri. Så grunne også lakk oppå der igjen. Så kan jeg begynne og sette den sammen igjen og det gleder jeg meg veldig til. Det blir gøy tror jeg. Skal pusse ferdig panseret innvendig også men det er nesten ferdig da. Og da er i grunn fronten nesten klar til og monteres igjen. :D
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: 544

Post by Torbo2 »

Hvem er god på å sparkle? Ikke jeg heller, men... kanskje mange lag og slipe i mellom lagene om du er usikker?
Det som gjelder er å slipe riktig. Bruk gjerne en listebit som er 30 cm lang og ca 6-8 mm bred på store flater, eks. en dør. - kortere på mindre områder, . Slip gjerne i kryssmønster og start med 40, 80, 120, 240 papir etter som du nærmer deg slutten... Du kan bruke plansliper også men det blir mye støv og de vanlige er ikke lange nok til store flater, og det kan bli store bølger.... :shock:
De som er proff på dette har nok både andre metoder og bedre utstyr enn jeg har, men med tiden til hjelp kommer man i mål. En trailer kommer også fram til Trondheim, selv med 80 km/t som maks lovlig hastighet.! I mange tilfelle før oss andre av en eller annen grunn?
Vet ikke om dette kan være til nytte, men det er helt sikkert andre som kan gi mer utfyllende svar.
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Jeg takker for alle råd og tips jeg Torbo. Skal prøve de forslaga dine tror jeg for jeg har ikke noen bedre selv. Jeg driver og sliper ned litt mellom laga. Så kjennes det ut som det begynner og hjelpe men når det kjennes bra ut så er det for høyt eller for lavt der det er bra. Ikke lett det der nei.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: 544

Post by 445 »

Hvordan går det med slipingen nå?
Ta et felt ad gangen og smør deg med tålmodighet.
Dette fikser du!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply