Reodors Duett 44506-1957

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg automania » Lør 17 Feb 2018 10:39

Hei sjekk ogsa kvaliteten pa skruene bruk minimum 8,8 helst sterkere pa bremser og som sagt ikke helgjengede .er di ikke merker er det som regel bare 4,6.husk det finnes ogsa en del unbrakkoskruer som med fordel kan brukes.
automania
 
Innlegg: 58
Registrert: Tor 06 Okt 2011 22:17
Bosted: Kongsberg

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg 445 » Lør 17 Feb 2018 10:53

G.Larson skrev:Hva slags tommedimensjoner, lengder og antall trenger du?


Det lurer jeg også på. Har jo litt diverse liggende :wink:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5741
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Torbo2 » Lør 17 Feb 2018 12:57

Tror Tingstad også har det meste?
Torbo2
 
Innlegg: 4615
Registrert: Lør 18 Des 2010 21:02
Bosted: Sandvika

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Lør 17 Feb 2018 16:37

Dimensjonen er som før nevnt.. 3/8 tømmer. Lengde ca 30-35mm :-). Må lese nøye vet dere.(I only say this once :-))
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2775
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Torbo2 » Lør 17 Feb 2018 16:49

Det var bare et generelt tips. Om ikek du kan bruke det så kan kanskje andre bruke det ved anleding?
Men tømmer har de nok ikke!? :lol:
Torbo2
 
Innlegg: 4615
Registrert: Lør 18 Des 2010 21:02
Bosted: Sandvika

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Lør 17 Feb 2018 18:10

Treplugger kanskje? Hehe Ække bare meg som skriver feil her da :-D. Spellsjekken er lei noen ganger. Tommer blir lett tømmer da...
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2775
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg 445 » Søn 18 Feb 2018 08:40

Reodor57 skrev:Har også en utfordring med at det må brukes tommeskruer i innfestingen av braketten til spindel ig bakaksel. 3/8". 10mm skruer har for store hoder og muttere, og 8mm slarker.


Hva butter hodene i? Høres rart ut at det ikke er plass til hodene dersom hullet er 10 mm stort.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5741
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Søn 18 Feb 2018 10:11

Hodene butter i støvdekselet. De store hodene vil også gjøre at det blir liten plass mellom bosset til skivebremsene. Her skal jo innerkanten gå på innsiden av dekselet slik at eventuelle lekkasjer av fett fra hjullagerne renner på baksiden av dekselet og ikke kommer i kontakt med bremseskiven. Det er det samme på trommelbremser.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2775
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Tir 24 Jul 2018 15:06

Siden jeg egentlig skulle rydde i garasjen i dag dukket det opp noen deler til et verktøy jeg har tenkt på å lage lenge. Først kjøpte jeg en vinkelsliper med variabelt turtall. Så kjøpte jeg en 4 bakkers kjoks til en minidreiebenk. Da med M14 gjenger. Det viste seg at gjengene var M14 x1 og ikke M14 x2 som det var på vinkelsliperen. Så da ble det å kjøpe en gjengetapp. Når så alle delene dukket opp omtrent samtidig sporet ryddeprosjektet litt av.. Hvorfor verktøyet? Vel ventilløftere til B16 er ikke å oppdrive nye og gamle er ofte slitt slik at de ødelegger ny kam. Da blir det fint å kjøre en kombinasjon av planskive og roterende holder for ventilløfter tenkte jeg. Ikke tastet ennå men sånn ble resultatet ihvertfall.
IMG_20180724_145302.jpg
Holder for og med ventilløfter B16
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2775
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg esk1ld » Ons 25 Jul 2018 11:35

Spennende verktøy av Reodor Felgen :)
esk1ld
 
Innlegg: 338
Registrert: Søn 31 Jan 2016 02:05
Bosted: Kristiansund

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Ons 25 Jul 2018 15:24

Ett litt bedre bilde kanskje?

IMG_20180724_204158.jpg
Ikke alle har denne:-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2775
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Man 08 Apr 2019 11:16

DET VÅRES!!

Fikk vite at det var frislipp av biler fra lagerlåven 22/4 så da er vi snart i gang med bremseprosjektet igjen. Fikk forøvrig i dag vite at skal en bygge om bremser til Amazonbremser har "Biltilsynet" nå innført at en må ha originale ombyggingbraketter for feste av calippere. De vil ikke lenger godkjenne egenproduserte og omsveisede deler. Jeg har heldigvis kjøpt alt nytt fra Jørgenrud. Tror også jeg har funnet en løsning for å kunne bruke de originale bremseslangene foran. De skal passe direkte i calipperen. Eneste en må gjøre er å flytte festeøret for bremseslangen på andre siden av traversen og svinge rørene og festet over dit. Det er endringer som påvirker bremserøret ubetydelig.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2775
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg 445 » Tir 09 Apr 2019 08:08

Spennende! Regner du med å få bremseprosjektet klart i løpet av forsommeren, eller sparer du det til vinteren?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5741
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Tir 09 Apr 2019 11:35

Kommer vel til å starte opp tidlig med bremsene foran. De trenger ikke bremsekraftforsterker med en gang. Har kjørt flere PVer uten og det går helt greit, men for å få det godkjent i vognkortet må en jo ha det. Må bare finne meg noen nye bolter til innfesting da 8.8 er for dårlig. Tror de gamle er 10.9 UNF, men de er for korte når de skal holde både braketten og støvdekselet. Så blir vel en tur til Zachariassen tenker jeg. (www.zachskruer.no)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2775
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Forrige

Gå til Medlemmenes egne prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest