Reodors Duett 44506-1957

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg automania » Lør 17 Feb 2018 09:39

Hei sjekk ogsa kvaliteten pa skruene bruk minimum 8,8 helst sterkere pa bremser og som sagt ikke helgjengede .er di ikke merker er det som regel bare 4,6.husk det finnes ogsa en del unbrakkoskruer som med fordel kan brukes.
automania
 
Innlegg: 51
Registrert: Tor 06 Okt 2011 21:17
Bosted: Kongsberg

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg 445 » Lør 17 Feb 2018 09:53

G.Larson skrev:Hva slags tommedimensjoner, lengder og antall trenger du?


Det lurer jeg også på. Har jo litt diverse liggende :wink:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5624
Registrert: Lør 07 Jul 2007 12:15
Bosted: Oslo

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Torbo2 » Lør 17 Feb 2018 11:57

Tror Tingstad også har det meste?
Torbo2
 
Innlegg: 4565
Registrert: Lør 18 Des 2010 20:02
Bosted: Sandvika

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Lør 17 Feb 2018 15:37

Dimensjonen er som før nevnt.. 3/8 tømmer. Lengde ca 30-35mm :-). Må lese nøye vet dere.(I only say this once :-))
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2633
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Torbo2 » Lør 17 Feb 2018 15:49

Det var bare et generelt tips. Om ikek du kan bruke det så kan kanskje andre bruke det ved anleding?
Men tømmer har de nok ikke!? :lol:
Torbo2
 
Innlegg: 4565
Registrert: Lør 18 Des 2010 20:02
Bosted: Sandvika

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Lør 17 Feb 2018 17:10

Treplugger kanskje? Hehe Ække bare meg som skriver feil her da :-D. Spellsjekken er lei noen ganger. Tommer blir lett tømmer da...
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2633
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg 445 » Søn 18 Feb 2018 07:40

Reodor57 skrev:Har også en utfordring med at det må brukes tommeskruer i innfestingen av braketten til spindel ig bakaksel. 3/8". 10mm skruer har for store hoder og muttere, og 8mm slarker.


Hva butter hodene i? Høres rart ut at det ikke er plass til hodene dersom hullet er 10 mm stort.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5624
Registrert: Lør 07 Jul 2007 12:15
Bosted: Oslo

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Søn 18 Feb 2018 09:11

Hodene butter i støvdekselet. De store hodene vil også gjøre at det blir liten plass mellom bosset til skivebremsene. Her skal jo innerkanten gå på innsiden av dekselet slik at eventuelle lekkasjer av fett fra hjullagerne renner på baksiden av dekselet og ikke kommer i kontakt med bremseskiven. Det er det samme på trommelbremser.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2633
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Tir 24 Jul 2018 14:06

Siden jeg egentlig skulle rydde i garasjen i dag dukket det opp noen deler til et verktøy jeg har tenkt på å lage lenge. Først kjøpte jeg en vinkelsliper med variabelt turtall. Så kjøpte jeg en 4 bakkers kjoks til en minidreiebenk. Da med M14 gjenger. Det viste seg at gjengene var M14 x1 og ikke M14 x2 som det var på vinkelsliperen. Så da ble det å kjøpe en gjengetapp. Når så alle delene dukket opp omtrent samtidig sporet ryddeprosjektet litt av.. Hvorfor verktøyet? Vel ventilløftere til B16 er ikke å oppdrive nye og gamle er ofte slitt slik at de ødelegger ny kam. Da blir det fint å kjøre en kombinasjon av planskive og roterende holder for ventilløfter tenkte jeg. Ikke tastet ennå men sånn ble resultatet ihvertfall.
IMG_20180724_145302.jpg
Holder for og med ventilløfter B16
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2633
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg esk1ld » Ons 25 Jul 2018 10:35

Spennende verktøy av Reodor Felgen :)
esk1ld
 
Innlegg: 322
Registrert: Søn 31 Jan 2016 01:05
Bosted: Kristiansund

Re: Reodors Duett 44506-1957

Innlegg Reodor57 » Ons 25 Jul 2018 14:24

Ett litt bedre bilde kanskje?

IMG_20180724_204158.jpg
Ikke alle har denne:-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2633
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Forrige

Gå til Medlemmenes egne prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron