Duett 210, Skapvogn. 67mod.

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
User avatar
RMH
Posts: 19
Joined: Sun 15 Aug 2010 11:08
Location: Oslo

Post by RMH » Sun 10 Oct 2010 20:28

Da er bakaksling og fjøring kommet på verkstedbenken. Har demontert bremser og bladfjører. Bremseband totalt utslitt, ene trommelen var sprukket, den andre virker å være i grei stand men bytter nok begge.

Bladfjørene var også godt slitt. Litt usikker på hvor mye slitasje man kan godta. Mest kritisk er det vel med de lengste som sørger for akslingens innfesting til rammen. Her er det ganske store søkk i stålet, lysåpning på 2 - 3 mm. Usikker på hvor mye man kan godta, men tror jeg bytter de for sikkerhets skyld.

User avatar
445
Posts: 5784
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 » Tue 12 Oct 2010 19:10

Flott å se at det går fremover!
Ta gjerne noen bilder og legg ut på forumet.
Kommer du på mekke-/smøretreffet på lørdag?

User avatar
RMH
Posts: 19
Joined: Sun 15 Aug 2010 11:08
Location: Oslo

Post by RMH » Fri 15 Oct 2010 19:27

Image
Klar til å ta fatt.


Image
Steamet og klar for demont av bremser.


Image Ferdig sandblåst og grunnet.

User avatar
RMH
Posts: 19
Joined: Sun 15 Aug 2010 11:08
Location: Oslo

Post by RMH » Fri 15 Oct 2010 19:45

Blir ikke noe smøretreff på meg i helgen. Det står fjelltur på programmet, får ta det igjen siden.

God helg.

User avatar
RMH
Posts: 19
Joined: Sun 15 Aug 2010 11:08
Location: Oslo

Post by RMH » Wed 27 Oct 2010 22:16

Da er andre bremsetrommler på plass på verkstedbenken. :D Fikk tak i et par av en arbeidskolega, og de ser meget bra ut. Skal blåses og pusses litt forhåpentligvis til helgen.

User avatar
445
Posts: 5784
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 » Wed 10 Nov 2010 22:49

Kan du si litt om hvordan du har gjort grunnarbeidet?
Det ser så jevnt og fint ut. Har du brukt kjemikalier, høyttrykk eller sandblåsing?

Hvilken type grunning er det du bruker?

User avatar
RMH
Posts: 19
Joined: Sun 15 Aug 2010 11:08
Location: Oslo

Post by RMH » Sat 20 Nov 2010 22:47

Dette er ikke noe videnskapelig utførelse. Først steamet jeg det hele med varmtvannsvasker. Det var endel grov skitt, fett og dritt som er greit å bli kvitt før sandblåsing.

Så er jeg er i den heldige situasjon at jeg har en suveren bror som har tapt sitt hjerte i Ford escort, mk I og II. Han så det hensiktsmessig å anskaffe sandblåseutstyr å da drøpper det litt på meg også.

Helt enkelt utstyr kjøpt hos Torshov. En stor beholder for sand, tilkobling av luft i topp og bunn, en slange med kjeramisk spiss. Fungerer meget bra, men må ikke bruke for grov sand.

Skal man få drag på sandblåsingen så er kravet til nok luft ufravikelig. Ikke sikker på størrelsen på kompressoren, men den leverer mere enn blåseren tar unna.

Grunning er enkelt og greit kjøpt på Torshov det også. Sprayboks. Husker ikke navnet på den, men de lovet at den kommuniserer med all kjent lakk.

User avatar
445
Posts: 5784
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Duett 210, Skapvogn. 67mod.

Post by 445 » Mon 30 Jul 2012 08:15

Nå er det lenge siden vi har hørt noe om denne bilen.
Er det fortsatt prosjekt, eller er du ute og ruller?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

Post Reply