OPR's Volvo PV54435A

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.

Re: OPR's Volvo PV54435A

Innlegg Reodor57 » Søn 14 Mai 2017 23:47

Jeg testet begge deler på min, da det var vesentlig lettere å koble til på manifolden. Kobling på manifolden gjorde at jeg fikk full tenning ved start. DVS den buttet i mot da den tente alt for tidlig. Les umulig å trekke rundt på starteren da vakuumet kan dra opp tenningen rundt 25 grader. Koblet til bakre forgasser uten andre modifikasjoner og den fungerte normalt. Tydeligvis en "trykkreduserende" effekt å koble til bakre forgasser. Har ikke satt meg inn i hvordan dette henger sammen, men det kan skyldes hvor uttaket på forgasseren sitter i forhold til spjeldet. SU er jo en spesiell konstruksjon med variabel venturibso styres av undertrykket i manifolden.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2773
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Forrige

Gå til Medlemmenes egne prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron