Page 34 of 35

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Sat 17 Jun 2017 13:51
by Reodor57
Gummi pleier ikke å knirke, men bildet ditt viser etter hva jeg kan se at bakre foring på øvre bærearm er tørr. Det skal her være fettnippel i begge ender på denne og det kan være utrolig vrient å få inn fett da en i praksis kun skal ha inn fett mellom en skrue og en bolt. Tips er å løsne mutteren ett par omdreininger, presse inn fett og så skru mutteren inn igjen.

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Sat 17 Jun 2017 14:12
by G.Larson
Var bare ment som ett bilde på krengningsstaget. Var ett tidligere bilde jeg hadde. Nå er det fettnipler i begge ender på øvre bærearm og fett har jeg fått inn. Det er samme lyden på begge sider.

G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Sat 17 Jun 2017 14:54
by 445
Kort svar fra Oscarsborg:
Løsne litt på nedre bærebrus feste i traversen (altså de store mutterne som klemmer gummiforingene). La bilen stå på hjulene og husk noen ganger opp og ned. Legg deg under bilen (ikke jekk opp) og skru mutterne skikkelig godt til. Tror at knirken kommer av at mutterne er for løse i dag. Kan komme med fyldigere svar senere.

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Tue 20 Jun 2017 01:59
by G.Larson
Det er vel egentlig ikke denne som skal på bilen, emn er lik den som satt der før. Skal den store gummileppa/kransen ligge oppå tunnellen eller under tunnellen/over gearkassa? Altså om det sporet skal sitte i hullet for gjennomføringen.
Image

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Tue 20 Jun 2017 05:56
by 445
Jeg får dessverre ikke opp noe bilde.

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Tue 20 Jun 2017 07:32
by G.Larson
Nå da?

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Tue 20 Jun 2017 07:43
by 445
Jeg er rimelig sikker på at den store leppa skal ligge OPPÅ tunnelen, men under gummimatta. Sporet skal sitte i gummimatta.
Det er i alle fall slik jeg har sett det montert i en rekke biler.

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Tue 20 Jun 2017 07:44
by Reodor57
Leppa skal ligge oppå tunellen under gummimatta over tunellen

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Wed 21 Jun 2017 00:08
by Torbo2
Reodor57 wrote:Leppa skal ligge oppå tunellen under gummimatta over tunellen
Jeg har heller ikke sett noe annet, bort sett fra at jeg og noen andre til tide har hatt den over matta midlertidig. Men aldri under tuenllen. Da blit det støy og luftlekkasje. Trolig slitasje på gummiene også, samt at gummien kan vokse elerl løse seg opp nær girkassen med litt svetting.

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Wed 21 Jun 2017 05:58
by G.Larson
Takker. Da blir den montert i dag. :D

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Sat 08 Jul 2017 15:52
by G.Larson
445 wrote: Løsne litt på nedre bærebrus feste i traversen (altså de store mutterne som klemmer gummiforingene).
Disse du tenker på?
Image

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Sat 08 Jul 2017 21:46
by 445
Ja, det er disse jeg tenker på.

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Sun 09 Jul 2017 18:26
by G.Larson
Da forsvant gnikselyden. Takk for tipset 445 :D :D

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Tue 16 Jun 2020 21:15
by G.Larson
Hmmm, jeg ser jeg har en jobb å gjøre med å legge inn bilder igjen etter at tinypic laget krøll..
Jaja, bilen fikk seg nytt batteri fra Biltema i dag og startet på andre forsøk. Fikk seg en vask og en liten luftetur før den blir parkert igjen for sommeren regner jeg med. Blir vel inn og ut på Radiumhospitalet i hele sommer.
received_314308159566762.jpeg

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Posted: Tue 16 Jun 2020 21:22
by 445
G.Larson wrote: Tue 16 Jun 2020 21:15 Blir vel inn og ut på Radiumhospitalet i hele sommer.
Å! Krysser fingre og alt annet som kan krysses.