G.Larson's '54 PV 444H

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg Reodor57 » Lør 17 Jun 2017 13:51

Gummi pleier ikke å knirke, men bildet ditt viser etter hva jeg kan se at bakre foring på øvre bærearm er tørr. Det skal her være fettnippel i begge ender på denne og det kan være utrolig vrient å få inn fett da en i praksis kun skal ha inn fett mellom en skrue og en bolt. Tips er å løsne mutteren ett par omdreininger, presse inn fett og så skru mutteren inn igjen.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2774
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg G.Larson » Lør 17 Jun 2017 14:12

Var bare ment som ett bilde på krengningsstaget. Var ett tidligere bilde jeg hadde. Nå er det fettnipler i begge ender på øvre bærearm og fett har jeg fått inn. Det er samme lyden på begge sider.
Ståle B.
Brukerens avatar
G.Larson
 
Innlegg: 414
Registrert: Man 28 Sep 2015 19:38
Bosted: Aure-Nordmøre

G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg 445 » Lør 17 Jun 2017 14:54

Kort svar fra Oscarsborg:
Løsne litt på nedre bærebrus feste i traversen (altså de store mutterne som klemmer gummiforingene). La bilen stå på hjulene og husk noen ganger opp og ned. Legg deg under bilen (ikke jekk opp) og skru mutterne skikkelig godt til. Tror at knirken kommer av at mutterne er for løse i dag. Kan komme med fyldigere svar senere.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5740
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg G.Larson » Tir 20 Jun 2017 01:59

Det er vel egentlig ikke denne som skal på bilen, emn er lik den som satt der før. Skal den store gummileppa/kransen ligge oppå tunnellen eller under tunnellen/over gearkassa? Altså om det sporet skal sitte i hullet for gjennomføringen.
Bilde
Sist endret av G.Larson den Tir 20 Jun 2017 07:32, endret 1 gang
Ståle B.
Brukerens avatar
G.Larson
 
Innlegg: 414
Registrert: Man 28 Sep 2015 19:38
Bosted: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg 445 » Tir 20 Jun 2017 05:56

Jeg får dessverre ikke opp noe bilde.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5740
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg G.Larson » Tir 20 Jun 2017 07:32

Nå da?
Ståle B.
Brukerens avatar
G.Larson
 
Innlegg: 414
Registrert: Man 28 Sep 2015 19:38
Bosted: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg 445 » Tir 20 Jun 2017 07:43

Jeg er rimelig sikker på at den store leppa skal ligge OPPÅ tunnelen, men under gummimatta. Sporet skal sitte i gummimatta.
Det er i alle fall slik jeg har sett det montert i en rekke biler.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5740
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg Reodor57 » Tir 20 Jun 2017 07:44

Leppa skal ligge oppå tunellen under gummimatta over tunellen
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2774
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg Torbo2 » Ons 21 Jun 2017 00:08

Reodor57 skrev:Leppa skal ligge oppå tunellen under gummimatta over tunellen


Jeg har heller ikke sett noe annet, bort sett fra at jeg og noen andre til tide har hatt den over matta midlertidig. Men aldri under tuenllen. Da blit det støy og luftlekkasje. Trolig slitasje på gummiene også, samt at gummien kan vokse elerl løse seg opp nær girkassen med litt svetting.
Torbo2
 
Innlegg: 4615
Registrert: Lør 18 Des 2010 21:02
Bosted: Sandvika

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg G.Larson » Ons 21 Jun 2017 05:58

Takker. Da blir den montert i dag. :D
Ståle B.
Brukerens avatar
G.Larson
 
Innlegg: 414
Registrert: Man 28 Sep 2015 19:38
Bosted: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg G.Larson » Lør 08 Jul 2017 15:52

445 skrev:Løsne litt på nedre bærebrus feste i traversen (altså de store mutterne som klemmer gummiforingene).


Disse du tenker på?
Bilde
Ståle B.
Brukerens avatar
G.Larson
 
Innlegg: 414
Registrert: Man 28 Sep 2015 19:38
Bosted: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg 445 » Lør 08 Jul 2017 21:46

Ja, det er disse jeg tenker på.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5740
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Innlegg G.Larson » Søn 09 Jul 2017 18:26

Da forsvant gnikselyden. Takk for tipset 445 :D :D
Ståle B.
Brukerens avatar
G.Larson
 
Innlegg: 414
Registrert: Man 28 Sep 2015 19:38
Bosted: Aure-Nordmøre

Forrige

Gå til Medlemmenes egne prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest