G.Larson's '54 PV 444H
Posted: Sat 03 Oct 2015 00:35
Hei
Får vel presentere meg selv og bilen min. Ny på forumet og nyinnmeldt i PV-klubben.
43 år gammel utflytta Bambling som nå bor på Nordmøre. Har hatt flere gamle biler opp igjennom åra.
Bl.a '63 Amazon og '78 Taunus. Hverdagsbilen i dag er en 2004 Chevrolet Tahoe.
I forrige uke ble det handling. Nærmere bestemt en '54 PV 444H med B16 motor. Bilen ble kjøpt i Telemark og kjørt til Nordmøre.
En del småting må gjøres på den ganske radig og denne tråden vil bli brukt til oppdatering av prosjektet.
Sånn den var presentert i annonsen.
På vei over Dovre etter handel.
Bilen ser grei ut innvendig.
Det første jeg gjorde var å ta av rattet. Som dere ser av bildet så stod det nesten 90 grader feil.
Nå ser det slik ut.
Frontruta er knust og den andre har ganske mye steinsprut. Disse skal byttes så snart jeg finner noen som kan lage nye.
Manifoldpakningen var byttet med en hjemmelaget grafitt/laminat-pakning som hadde blåst ut, så her lakk det eksos ut og falskluft kom inn.
Denne ble demontert og nye pakninger bestilt fra Jørgenrud. Regner med de kommer til uka.
I samme slengen ble manifolden glassblåst og lakket med Jøtuls ovnslakk.
Forgasseren er demontert og blir sendt til 445 som innbytteforgasser mot ett mellomlegg for en nyoverhalt.
Luftfilteret er vel ikke originalt til denne motoren og skal byttes etterhvert.
Bremsepedalen går helt i bunn før bremsene tar og kommer ikke ut igjen.
Her blir det overhaling av hovedbremsesylinderen, hjvulsylindere og en sjekk av bremseskoa. Samt byttet væske.
Problemet med at pedalen ikke kommer ut ble jeg tipset om av Reodor57 at kunne være en fjær som er borte/hopet av.
Dette blir sjekket i morgen.
Dempere skal byttes da disse er skvær gåene. Fjærer ser bra ut.
Gulvmatter og lydisolering er tatt ut for sjekk av gulvplater samt at jeg har vært en tur under og tittet. Foreløpig ser det bra ut med tanke på rust under.
Men her også skal det bli en oppgang etterhvert.
Fortsettelse følger i et flott forum hvor jeg allerede har fått gode svar på en del av det jeg har lurt på.
Får vel presentere meg selv og bilen min. Ny på forumet og nyinnmeldt i PV-klubben.
43 år gammel utflytta Bambling som nå bor på Nordmøre. Har hatt flere gamle biler opp igjennom åra.
Bl.a '63 Amazon og '78 Taunus. Hverdagsbilen i dag er en 2004 Chevrolet Tahoe.
I forrige uke ble det handling. Nærmere bestemt en '54 PV 444H med B16 motor. Bilen ble kjøpt i Telemark og kjørt til Nordmøre.
En del småting må gjøres på den ganske radig og denne tråden vil bli brukt til oppdatering av prosjektet.
Sånn den var presentert i annonsen.
På vei over Dovre etter handel.
Bilen ser grei ut innvendig.
Det første jeg gjorde var å ta av rattet. Som dere ser av bildet så stod det nesten 90 grader feil.
Nå ser det slik ut.
Frontruta er knust og den andre har ganske mye steinsprut. Disse skal byttes så snart jeg finner noen som kan lage nye.
Manifoldpakningen var byttet med en hjemmelaget grafitt/laminat-pakning som hadde blåst ut, så her lakk det eksos ut og falskluft kom inn.
Denne ble demontert og nye pakninger bestilt fra Jørgenrud. Regner med de kommer til uka.
I samme slengen ble manifolden glassblåst og lakket med Jøtuls ovnslakk.
Forgasseren er demontert og blir sendt til 445 som innbytteforgasser mot ett mellomlegg for en nyoverhalt.
Luftfilteret er vel ikke originalt til denne motoren og skal byttes etterhvert.
Bremsepedalen går helt i bunn før bremsene tar og kommer ikke ut igjen.
Her blir det overhaling av hovedbremsesylinderen, hjvulsylindere og en sjekk av bremseskoa. Samt byttet væske.
Problemet med at pedalen ikke kommer ut ble jeg tipset om av Reodor57 at kunne være en fjær som er borte/hopet av.
Dette blir sjekket i morgen.
Dempere skal byttes da disse er skvær gåene. Fjærer ser bra ut.
Gulvmatter og lydisolering er tatt ut for sjekk av gulvplater samt at jeg har vært en tur under og tittet. Foreløpig ser det bra ut med tanke på rust under.
Men her også skal det bli en oppgang etterhvert.
Fortsettelse følger i et flott forum hvor jeg allerede har fått gode svar på en del av det jeg har lurt på.