G.Larson's '54 PV 444H

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by 445 »

Bra å få det ordnet. Hvordan var det med "pinnen" med de 4 ørene på som fester armen opp i traversen? Var det mye rust på de delene som skal inn i foringene?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Altså akselen til øvre indre lenkearmsbolt? Joda, var litt rustangrepne de også. Men ikke så ille.
Men de nye bærearmene jeg fikk tak i var komplette med alt jeg trengte. Bare å skru på plass.
Så kikket ikke så nøye på de, men kan ta en titt i morgen om det er interessant :D

De nye bærearmene.
Image
Ståle B.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

G.Larson's '54 PV 444H

Post by 445 »

Mente den "akselen" som vises øverst på bildet noen poster lengre opp, men nederst i forrige innlegg. Altså der lenkearmen er på det bredeste. Men var de ny armene komplette så er jo alt greit.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Litt fremover går det. I dag har jeg fått deler i posten og hjulopphenget er fikset på høyre sida også. :D

I morgen skal jeg prøve å få lufta bremsene og få kjørt bilen ut av garasjen igjen.
Ståle B.
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Jeg har en original sigarett-tenner som skal på plass. Hvordan kobles denne?
Ståle B.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by Torbo2 »

Den får vel jord i dashbordet, og plussledningen kan ligge der? Om okke kan du dra en ledning ut til en sikring så har strøm med tenningen på eller en som har strøm hele tiden (best).
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Altså pluss på der den røde pila peker?

Image
Ståle B.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by Torbo2 »

Ja. Det ser ut som den har vært klemt sammen på tuppen her før, så det er vel best å lodde på en ledningsstump frem rekker fram til sikringsboksen med god margin.
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Som noen sikkert har fått med seg så har bilen vært på veien og feiret nasjonaldagen. :D

Image

I den forbindelse oppdaget jeg at speedometervaieren var gåen :cry:
Image

Image

Image

For meg så ser det ut til å være denne vaieren jeg skal ha:
http://212.247.61.152/no/main.aspx?page ... rtno=89243

Men finner ikke ut at den har det lille svarte drevet? Noen som kan hjelpe meg å finne rett vaier?

Bilen har originalt hatt en B4B og H3 girkasse. Står B16 og H4 i nå om det har noe å si.
Last edited by G.Larson on Sat 03 Jun 2017 15:19, edited 1 time in total.
Ståle B.
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Sliter veldig med sidene til Jørgenrud om dagen. Noen andre som opplever det også? :|
Ståle B.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by 445 »

Det er vanlig å bruke det gamle drevet.
Tar jeg ikke helt feil så har det et 4-kant-feste som passer på enden av vaieren.

Jeg bruker for det meste sidene til VP-Autoparts, men de er ikke raske de heller.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Skal det bare være å trekke drevet rett av fra tuppen på vaieren?

Får samme feilmeldingene på VP sine sider også. :cry:
Ståle B.
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Da har jeg tatt en sjansje og bestilt den wire'en jeg linket til over. :D
Ståle B.
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Markeringer med rød pil:
Image
Image

Tenker å bruke bøylen, muttere, skiver og stålbraketten på undersiden om igjen.

Er det da delenr: 87046 og 654956 jeg trenger?

http://212.247.61.152/no/main.aspx?page ... 1001060603
Ståle B.
User avatar
G.Larson
Posts: 422
Joined: Mon 28 Sep 2015 19:38
Location: Aure-Nordmøre

Re: G.Larson's '54 PV 444H

Post by G.Larson »

Edit: La til ett bilde hvor den vannrette pila peker på mere rett plass. :oops:
Ståle B.
Post Reply