O-10000

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.
guntor
Posts: 221
Joined: Sat 16 Jul 2011 00:14
Location: Tistedal

O-10000

Post by guntor » Tue 01 Nov 2011 18:52

Image Image Image

Hei
Etter mange år som passiv medlem i klubben kjøpte jeg meg i sommer endelig en PV
Det er som dere ser en 57 modell 444LS. Originalfargen er midnattsblå. Chassisnummeret er 170430
Det jeg vet om bilen er forrige eier siden ca 2000 og så har jeg et par navn til som jeg har funnet i matriklene

Har blitt fortalt at den ble "pusset opp" i 80 åra en gang. Lettere customisert med B20, 12V og 240 stoler.
Ikke så pen lenger men den starter og går. Trenger litt omsorg i vinter så er den en grei bruksbil mens jeg samler deler
og forhåpentligvis får bygget en ny garasje før en skikkelig restaurering.
Det jeg tenkte å spørre forumet om er om det er noen som kjenner igjen bilen og vet noe mer om historien bak.

Til slutt vil jeg takke alle dere som holder forumet i live. Jeg har lært en masse bare ved å sitte her å lese. :D
-60 544A Special 2

User avatar
pals
Posts: 278
Joined: Wed 04 Oct 2006 21:35
Location: Sør-Trøndelag

Re: O-10000

Post by pals » Tue 01 Nov 2011 20:25

Velkommen på forumet :D

Stilig bil du har fått, med et lett gjenkjennelig reg.nummer. Historikk kan jeg ikke hjelpe deg med, men kanskje noen andre har hørt om denne før?

Kommer du til å gå for fortsatt lett custom, eller blir det originalbil?
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09

jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: O-10000

Post by jangu1@hotmail.com » Tue 01 Nov 2011 20:30

Det var jammen en fin bil gitt. Jeg har maken selv skjønner du. Men den så fin ut synes jeg uti fra hva jeg kunne se. Noe rust så jeg jo men ikke så myhe som det er på min. Velkommen skal du være. Og legg gjerne ut bilder etterhvert.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544

guntor
Posts: 221
Joined: Sat 16 Jul 2011 00:14
Location: Tistedal

Re: O-10000

Post by guntor » Tue 01 Nov 2011 20:59

Takk skal dere ha. Ha jo ikke vist dere bilder fra innsiden med de sorte veloursetene og den røde plysjen på gulvet
Skikkelig harry vil nok noen mene, men det var jo sånn vi ville ha det den gang.
Jeg ser nok for meg bilen restaurert til original stand en vakker dag. Det betyr bl.annet å få tak i en B16 etterhvert. Nå vet jeg jo
om noen som kan mye om de motorene (he-he). Jeg aner en del stålplast på bilen og er litt spent på hva som egentlig finnes under der
Men den tid den sorg
Et lite problem jeg har er at det nok ikke er noen som vet når speedometervaieren var tilkoblet sist.Originalspeedometeret står jo der med alle tallene på 0
Vaieren ligger kveilet opp i motorrommet.Har ikke studert dette i detaljer ennå, men jeg lurer kanskje på om dette ble et problem i forhold til bytting av motor og girkasse. Er dette kjent?
-60 544A Special 2

Torbo2
Posts: 4620
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: O-10000

Post by Torbo2 » Tue 01 Nov 2011 23:08

Fin bil gitt! Hold oss gjerne oppdatert på hvordan du løser sakene. Om du lar telleren stå påp 00000 osv. Hvem bryr seg? EU-folka kanskje? men det er ikke 2-er feil tror jeg... Kan sjekke. Sender SMS til bestyreren i Sandvika med det samme! Så får vi se om han svarer så sent?

Lykke til videre og heng gjerne på forumet, så får vi enda mer fres her inne!

Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: O-10000

Post by Håvard E Johansen » Tue 01 Nov 2011 23:22

Denne bilen skal vel ikke besøke noen eu folk men?? 1957mod

Torbo2
Posts: 4620
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: O-10000

Post by Torbo2 » Tue 01 Nov 2011 23:40

Fikk svar nå: Hastighetsmåler må virke. Telleverk trenger ikke virke! ref.: NAF Senter Sandvika.

Skal du ha den til å stå på null, men du inn i instrumentet og vippe av et lite tannhjul, men det er litt styr....
Last edited by Torbo2 on Wed 02 Nov 2011 10:30, edited 1 time in total.

User avatar
445
Posts: 5783
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: O-10000

Post by 445 » Wed 02 Nov 2011 09:39

Velkommen på forumet!
Bilen er riktig fin.
Synes faktisk du skal tenke deg om både en og to ganger før du setter i gang og renoverer den tilbake til originalstand.
Selv om det høres rart ut, så er bilen, slik den nå er, et stykke PV-historie.
Vi som var unge på 80-tallet husker PV-ene godt med slike moderniseringer.
Hvem vet om det ikke er slike 80-talls biler som vil være de kuleste om noen år?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

User avatar
Røber'n
Posts: 141
Joined: Wed 01 Feb 2012 08:55
Location: Mogreina, Ullensaker

Re: O-10000

Post by Røber'n » Sat 11 Feb 2012 00:33

Hei og velkommen til deg og bilen din! Godt å se at det er andre som også er nye her...
Utrolig tøff bil du har fått deg! Må si meg enig med 445, det er kanskje verdt en tanke eller to ekstra før man restaurerer den bilen. Jeg synes utseendet på den, med hjul/felger/kapsler, gangstercaps, øyelokk, "søkelys", kombinert med tilstanden den er i, gjør den ganske unik. Jeg tar meg i å lure på hvordan den ser ut med litt mer senk, selv om jeg i utgangspunktet ikke er fæn av denslags... Det er ikke mange som har en 80-talls-styla PV. Sånne biler representerer jo det man drømte om den gangen, på samme måte som man jazzer opp en bmw eller golf i dag. Det er mange som tar bilen sin litt lenger, med deler som er tidsriktige for epoken bilen er fra, men jeg mener det også er rom for å ha biler som representerer skillet/overgangen mellom flere epoker, ogsså her på forumet. Jeg tror dette er en bil du kommer til å ha masse glede av, og få mye oppmerksomhet for, også før du evt begynner restaurering... Supert med bilder!!! :)
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)

jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: O-10000

Post by jangu1@hotmail.com » Sat 11 Feb 2012 10:04

Jeg har faktisk tenkt litt på og style min 58 modell til 80 talls look. Med teddyfor i taket og teddyfor på sidene og litt andre steder. For det er ikke så nøye om ikke den blir orginal. Synes kanskje du burde vurdere og la den være som den er.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544

guntor
Posts: 221
Joined: Sat 16 Jul 2011 00:14
Location: Tistedal

Re: O-10000

Post by guntor » Sat 21 Apr 2012 13:32

O-10000 har fått selskap.

Har kjøpt meg en 544.
Noe småtteri for å få den EU-godkjent,
Kanskje ikke så merkelig med en bil som nesten ikke har vært brukt
på 10-12 år.
Dere som har vært med i klubben noen år kjenner den sikkert igjen.
Bilen er helt original, med en del tidsriktige tilbehør
Det er en special 2,s å den har også 4-trinns kasse :D
En bil som absolutt forjener å bli brukt igjen

Image
-60 544A Special 2

Torbo2
Posts: 4620
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: O-10000

Post by Torbo2 » Sat 21 Apr 2012 14:47

Gratulerer!
Denne må vi få høre mye mer om...

Håvard E Johansen
Posts: 408
Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
Location: sarpsborg

Re: O-10000

Post by Håvard E Johansen » Sat 21 Apr 2012 18:01

Ja.Gratulerer :D Kansje du tar deg en tur på volvo i Halden 28\4.

User avatar
Røber'n
Posts: 141
Joined: Wed 01 Feb 2012 08:55
Location: Mogreina, Ullensaker

Re: O-10000

Post by Røber'n » Sat 21 Apr 2012 20:18

Gratulerer med "ny" pv!
Har denne stått på finn? Mener å ha sett fargen og usa-fangerne før...
Den ser veldig hel og fin ut! Morro å høre litt mer om den!
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)

User avatar
445
Posts: 5783
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: O-10000

Post by 445 » Sat 21 Apr 2012 20:48

Gratulerer!
Denne så skikkelig fin ut!
Vil også høre mer.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

Post Reply