544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Jeg har tenkt en del i det siste på om jeg skal sende noen rammer til grillen til Polen for fornikkling. Også noe annet småtteri. Er det noen her inne som har gjort det? Jeg tenkte på dørhåndtak bla. De er ikke så dyre nye heller de da. Men da er de ikke fornikkla da. Men jeg må høre på priser på frakt og fornikkling.
Er det noen som har erfaringer om Polen så hører jeg gjerne fra dem.
Eller andre råd og tips om emnet.
Er det noen som har erfaringer om Polen så hører jeg gjerne fra dem.
Eller andre råd og tips om emnet.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 408
- Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
- Location: sarpsborg
Re: 544
Håndtakene som man får kjøpt er fornikla dem. Kjøpt til baklukka selv, hos jørgenrud. Jeg fornikler det meste hos gundersen galvano, i sarpsborg. Er ikke så veldig dyre eller.
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Da kan jeg jo høre der hvor mye de skal ha for ramma til grillen. For den ramma jeg har er litt bulkete og viss jeg retter opp den så kan det være greit og fornikkle den på nytt. Da hører jeg på Jørgenrud. Jeg skal jo snart til Danmark igjen også så jeg tenkte jeg skulle ringe ned og bestille gangstercapser til begge bilene mine. Får du kjørt noe med bilen din da Håvard? Stedattera mi bor rett ved deg og hu sa hu hadde sett en svart fin pv der. Hu bor rett ved fotball banen.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 408
- Joined: Sun 16 Jan 2011 02:16
- Location: sarpsborg
Re: 544
Har ikke blitt så mye kjøring. Var på treff i strømstad, fikk pokal for beste europeiske. Så det var jo morsomt.
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Ja det kan jeg tro var morsomt. Altid morsomt og få bevis på at man har gjort ting riktig.
Denne bilen her begynner og ta form men det er en god del igjen på den. Men neste vår
tror jeg den skal rulle på veien med norske skilter. Og kunne jeg bare blitt kvitt mercedesen min så
kunne jeg jo brukt en del penger på pv,n. Men jeg skal snart til Danmark igjen og da skal jeg
innom han samme som i fjor. Jeg skal ringe og bestille gangstercaps av han for den kostet bare litt over 1000 kr.
Så finner jeg sikkert noe annet småtteri jeg kan kjøpe av han også.
Denne bilen her begynner og ta form men det er en god del igjen på den. Men neste vår
tror jeg den skal rulle på veien med norske skilter. Og kunne jeg bare blitt kvitt mercedesen min så
kunne jeg jo brukt en del penger på pv,n. Men jeg skal snart til Danmark igjen og da skal jeg
innom han samme som i fjor. Jeg skal ringe og bestille gangstercaps av han for den kostet bare litt over 1000 kr.
Så finner jeg sikkert noe annet småtteri jeg kan kjøpe av han også.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Jeg må bare få satt sammen bremsene på bakhjula igjen. Men jeg sliter med og finne ut hva som skal hvor av disse skivene.
De avstands skivene og den som er av stoff. Jeg må finne ut av hvor de skal.
Så er ikke alle like. Noen av de er nesten helt runde og noen av de er mere firkanta.
Det jeg sliter med er om de skal på innsiden av bremseskjoldet eller på utsiden.
Eller noen av dem skal jo på innsiden og noen på utsiden. Men hvem skal hvor? Det sliter
jeg med og finne ut på bilder. Noen som vet eller har tips?
De avstands skivene og den som er av stoff. Jeg må finne ut av hvor de skal.
Så er ikke alle like. Noen av de er nesten helt runde og noen av de er mere firkanta.
Det jeg sliter med er om de skal på innsiden av bremseskjoldet eller på utsiden.
Eller noen av dem skal jo på innsiden og noen på utsiden. Men hvem skal hvor? Det sliter
jeg med og finne ut på bilder. Noen som vet eller har tips?
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Hei. Tar jeg ikke feil, så er de runde mellom dekselet og akselhylsa, mens de mer firkantede er på innsiden mellom deksel og blikket som holder filtpakningen mot bosset på trommelen. Dette for at mulig overskudd av olje på bakakselen skal kunne renne ut igjennom hullet nedenfor skruene som holder bremseskjoldet. Papirpakningene inn mot skjoldet, og dersom to runde pakninger, så en mellom shims og akselhylse.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Da skal jeg prøve det. Så kanskje jeg blir ferdig med det. Takk for tipset Reodor
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Jeg skal snart til Danmar. Og da tenkte jeg at jeg skulle avlegge min kamerat Ulrik ett besøk.
Ser han har gangstercaps til 1462 kr med moms. Til både pv/ duett og amazon. P 1800 også.
Når mine biler er ferdige så skal jeg ha en svart og en orangsje pv. Så har jeg ett problem. Han
hadde grønne , blå , og røde gangstercaps som jeg synes var fine. Hvilken farge bør jeg ta.
Nå spør jeg om råd og tips igjen. Spør rett og slett om deres mening.
Ser han har gangstercaps til 1462 kr med moms. Til både pv/ duett og amazon. P 1800 også.
Når mine biler er ferdige så skal jeg ha en svart og en orangsje pv. Så har jeg ett problem. Han
hadde grønne , blå , og røde gangstercaps som jeg synes var fine. Hvilken farge bør jeg ta.
Nå spør jeg om råd og tips igjen. Spør rett og slett om deres mening.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Hei. Her er jo smaken som baken.. Den er delt hehe. Personlig ville jeg hatt rød på den sorte og blå på den orange bilen.
Du var for litt siden inne på kromming. På den orange ville jeg ikke hatt krom i det hele tatt, men matt svart. Fordelen er da også at en kan benytte de styggeste listene og kromdetaljene til dette, og da koster det ikke all verden heller. Spør lakkereren hvordan det f.eks er å legge matt film på dette. Resultatet blir garantert strøkent og flasser ikke så lett. Bare ikke forsøk å legge på filmen selv. Det hadde ikke jeg turt ihvertfall. Utrolig lett å få blærer.
Det var dagens råd . Ha en fin tur til Danmark. Ta gjerne bilder av gangstercap
Du var for litt siden inne på kromming. På den orange ville jeg ikke hatt krom i det hele tatt, men matt svart. Fordelen er da også at en kan benytte de styggeste listene og kromdetaljene til dette, og da koster det ikke all verden heller. Spør lakkereren hvordan det f.eks er å legge matt film på dette. Resultatet blir garantert strøkent og flasser ikke så lett. Bare ikke forsøk å legge på filmen selv. Det hadde ikke jeg turt ihvertfall. Utrolig lett å få blærer.
Det var dagens råd . Ha en fin tur til Danmark. Ta gjerne bilder av gangstercap
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: 544
Et alternativ til matt sort film er å male med et morsomt produkt som heter "Plastidip".
Gir en matt "gummiaktig" overflate. Brukes en del i off-road-miljøer.
http://www.plastidip.no/kategori.php?ka ... ategori=88
Gir en matt "gummiaktig" overflate. Brukes en del i off-road-miljøer.
http://www.plastidip.no/kategori.php?ka ... ategori=88
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: 544
Ikke dumt forslag, og sikkert langt rimeligere enn film. Tåler mer steinsprut også . Kan sikkert rulles på med liten malerulle med litt bust på også for å få den rette overflaten. . Disse rullene med ultrakort bust er også et alternativ til lakking med sprayboks på store flater. Sprayboks er vrient da dysene ofte er dårlige til å fordele lakken jamnt. Hm det ble tips nr 2 i dag det gitt hehe.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Nei det var ikke dumt forslag. Så jeg lurte på om jeg kanskje skulle ha en fornikla ramme på grillen. Og innmaten i grillen matt svart. Så tenkte jeg at dørhåndtakene kunne bli svart matte og alt av lister og ellers det som skal være blankt. Blir matt svart. Bortsett fra den lille dtaljen på sidevinduet i dørene.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Hei. Personlig ville jeg hatt ramma sort også. Med den fargen du har valgt vil all "bling" dvs blankt virke forstyrrende, mens sort fremhever. Jeg ville også vurdert sorte felger. Tips i dag. Lag en tegning av bilen og fargelegg den. Da ser en fort hva som passer.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Da tenker jeg ramma blir svart også. Tror jeg er enig med deg i det at det blir bedre med alt svart matt.
Jeg prøver og få tak i de boltene som holder støttestaga til bakakselen i karosseriet. De går gjennom karosseriet.
Jeg tenkte jeg skulle montere bakakselen på den 444,n min. Så jeg kan få flyttet den før vinteren.
Jørgenrud har ikke boltene men ikke mutterne som hører til dem.
Så da er jeg like langt egentlig.
Jeg prøver og få tak i de boltene som holder støttestaga til bakakselen i karosseriet. De går gjennom karosseriet.
Jeg tenkte jeg skulle montere bakakselen på den 444,n min. Så jeg kan få flyttet den før vinteren.
Jørgenrud har ikke boltene men ikke mutterne som hører til dem.
Så da er jeg like langt egentlig.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544