544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Når det lysner litt er det på tide og ta en tur ut og pusse litt igjen. Nå tror jeg det begynner og hjelpe på bakskjermene.
Så da er det bare resten av bilen igjen. Og bakskjermene er igjen også. Men de er egentlig ganske rette og fine.
Så jeg tror ikke det blir mye sparkling på dem. Men de er spraya med ferrobet og har ligget sånn leeenge.
Så er det bare og pusse av ferrobeten og vasken med silikonfjerner og grunne både på framsiden og baksiden.
Så skal jeg sette inn baksiden av skjermene med bengalakk med noe i som jeg ikke husker hva heter.
Så da er det bare resten av bilen igjen. Og bakskjermene er igjen også. Men de er egentlig ganske rette og fine.
Så jeg tror ikke det blir mye sparkling på dem. Men de er spraya med ferrobet og har ligget sånn leeenge.
Så er det bare og pusse av ferrobeten og vasken med silikonfjerner og grunne både på framsiden og baksiden.
Så skal jeg sette inn baksiden av skjermene med bengalakk med noe i som jeg ikke husker hva heter.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Da er den ene bakskjermene begynt og pusse på. Den kjennes ganske fri for bulker.
Tenkte jeg skulle pusse den innvendig i morgen og lakke den med bengalakken . Så er det utvendig
Pussing av skjermen etterpå. Så har jeg satt inn dashbordet i dag. Men det er en del jobb
Igjen med det da for det skal jo kobles til endel ledninger. Men det er jo bare kose jobb da.
Tenkte jeg skulle pusse den innvendig i morgen og lakke den med bengalakken . Så er det utvendig
Pussing av skjermen etterpå. Så har jeg satt inn dashbordet i dag. Men det er en del jobb
Igjen med det da for det skal jo kobles til endel ledninger. Men det er jo bare kose jobb da.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Da blir det pussing av bakskjermene i dag. Så må jeg sveise den høyre bakskjermen før jeg pusser for mye på den.
Tilfelle jeg ikke klarer og sveise den. Så kan jeg jo begynne og koble til noe småtteri til dashbordet.
Tenkte jeg skulle ta en serie bilder snart. Men så må jeg snart til Jørgenrud og hente noen deler.
Så jeg kan få gjort ferdig bremsene bak også. For jeg mangler noe småtteri til bakbremsene.
Tilfelle jeg ikke klarer og sveise den. Så kan jeg jo begynne og koble til noe småtteri til dashbordet.
Tenkte jeg skulle ta en serie bilder snart. Men så må jeg snart til Jørgenrud og hente noen deler.
Så jeg kan få gjort ferdig bremsene bak også. For jeg mangler noe småtteri til bakbremsene.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Lykke til med pussinga i dag. Skal du sveise så er det viktig at det du skal sveise er 100% reint metall. Lakkrester og rust lager bare trøbbel. Øv deg gjerne på to metallbiter av samme tykkelse først slik at du får stilt inn apparatet først. Se på videoene som ligger på www.weldingtipsandtricks. com før du går i gang. Der ser du bla sveisehastigheten. Sveis en cm, hopp 10cm og Sveis en ny cm. Viktig at det ikke blir for varmt, da plata lett slår seg, men det skal smelte og ikke ligge oppå. Ha en fin dag
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Venter i spenning på bilder.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Jeg skal ta bilder i morgen jeg. For nå har jeg tatt kvelden for i dag.
Men i morgen er det ny dag og nye muligheter.
Men i morgen er det ny dag og nye muligheter.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Dette er høyre dør. Den er vel så godt som ferdig pusset.
Jeg skal gå over den en gang til og se at det ikke er noen bulker eller annet.
Så skal den vaskes med silikonfjerner også skal den grunnes.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Jeg må hvist ha hjelp når jeg skal skru fast de skjermene.
For de klipsa løsner bare når jeg begynner og skru.
Ellers er denne skjermen ganske ferdig pusset den også.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Det samme problemet her egentlig. Jeg klarer ikke og få denne skjermen alene heller.
Denne skjermen er ganske fri for bulker og andre ujamnheter.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Dette er da venstre bakskjerm. Den skal bare pusses litt så skal den vaskes og grunnes.
For det er ikke noen bulker i den som jeg har funnet.
Så da er det bare høyre bakskjerm igjen da. Den er det litt sveising på så den
henger igjen litt. Men den blir vel ferdig en gang den også.
Panseret er ferdig pusset og bulkefritt. Det var veldig fint også
det da når jeg fikk det. Da skal det bare pusses litt ned innvendig
for jeg kan jo ikke ha det hvitt innvendig.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Det går jo fint fremover!
Rart at klipsene ikke sitter fast. Hvor og hvordan har du plassert dem?
Rart at klipsene ikke sitter fast. Hvor og hvordan har du plassert dem?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Jeg skal se om jeg kan få pusset ferdig koffertlokket i morgen og få tatt bildet av det.
Så kan dere si hva dere synes.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544