Page 59 of 60

Re: 444

Posted: Thu 09 Aug 2012 07:17
by 445
Har du sett denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36446768

Kanskje det er en del karrosserideler å kappe ut fra denne som du kan sveise inn?

Re: 444

Posted: Thu 09 Aug 2012 08:33
by Torbo2
Det må jo være en genial ide!
Men jeg ser for meg ekstrem nøyaktighet når man skal kappe, slipe og sveise inn deler, da unøyaktigheter blir fordoblet da man må kappe på to biler. Men her kan man vel kappe litt i på den "sikre siden" og slipe til en nøyaktig tilpasning?
Om bilen er rustri er det i alle fall ikke noen å si på prisen...

Re: 444

Posted: Thu 09 Aug 2012 09:00
by guntor
Hvis den bilen er et rustfritt og helt chassis, og kan bli en fin bil igjen
så gjorde det litt vondt å tenke på å skjære ut biter av den, men det er kanskje bare meg !

Re: 444

Posted: Thu 09 Aug 2012 09:09
by Torbo2
Du har rett! Men jeg tenkte mest på han som trenger store deler av bilen..
Og er det papirer til bilen så er det spesielt ille å kappe fra denne. Men kanskje heller flytte over ting fra den andre til denne? Men det er jo også masse hodebry og jobb....?
Dette var ikke lett å ta stiling til?
Dagens utfordringer.....?

Re: 444

Posted: Thu 09 Aug 2012 09:34
by jangu1@hotmail.com
Det var virkelig noe og tenke på. Jeg tror jeg må dra og se på den. Den ser jo mye bedre ut en min. Så det blir mye tenking før eventuelt før det blir tatt en avgjørelse på det. :D

Re: 444

Posted: Thu 09 Aug 2012 09:46
by 445
Har du papirer på din?

Re: 444

Posted: Thu 09 Aug 2012 22:45
by jangu1@hotmail.com
Ja på denne bilen har jeg det. Men 58 modellen er bare betalt for og få inn i Norge så jeg må betale noe mere for og få skilter på den.

Re: 444

Posted: Tue 13 Nov 2012 11:30
by 445
Hei!

Mest aktivitet på 544-tråden nå, siden du legger all energi ned i den.
Det er bra!

I dag har jeg pratet med en som troligvis skal kaste en bakpart til 544. Han skal plukke av bakskjermer og div, men selve karosseriet hadde han ikke bruk for. Den skal være relativt rustfri. Han har lovet å ikke kjøre den til pressa, men ringe meg når han er ferdig med å plukke det han skulle ha.
Jeg vet ikke om 544 og 444 går helt om hverandre, men jeg tipper at du kan skjære ut en del biter av denne for å flytte over på din 444.

Interessert?

Re: 444

Posted: Wed 14 Nov 2012 00:29
by jangu1@hotmail.com
Ja jeg er inntressert i det. Viss det ikke er rust der kan jeg jo
bare måle litt og skjære ut deler. Tror det burde gå om hverandre ja.

Re: 444

Posted: Wed 14 Nov 2012 00:54
by Reodor57
Hei

Det meste av 444 og 544 er likt karosserimessig foruten vinduene foran og bak. Skal en skjære ut og sveise inn er det viktig at en ikke berører bærende deler. Så innerskjermer og sidene under sidevinduene bør gå bra sammen med deler av gulvet. Mulig også bagasjerommet kan gå greit. Det jeg imidlertid ville gjort er å splitte mest mulig i plateskjøter. Kjøp ett bor som er ment for å ta sveisepunkter og smør deg skikkelig inn med tålmodighet når du borer ut sveisepunktene. Jeg innbiller meg at det er vesentlig lettere å få ting til å passe da. En setter jo inn hele stykker og slipper kanskje å sveise på synlige steder etterpå om stykket en setter inn er fritt for rust. Sveisen blir da i sveisepunktene som jo er der fra før. En slipper også at ting slår seg under sveising.
Bare tips :-).

Re: 444

Posted: Wed 14 Nov 2012 08:03
by jangu1@hotmail.com
Hei.
Ja det var ett godt tips. Og det takker jeg så mye for.
Jeg takker og bukker for tipset for jeg trenger noen
tips når jeg ikke har peil sjøl. :D

Re: 444

Posted: Wed 14 Nov 2012 12:02
by 445
Reodor57 wrote:Kjøp ett bor som er ment for å ta sveisepunkter og smør deg skikkelig inn med tålmodighet når du borer ut sveisepunktene.
Biltema har passende bor, men dessverre er de utsolgt for tuber med tålmodighetskrem.

Re: 444

Posted: Wed 14 Nov 2012 13:36
by jangu1@hotmail.com
Det var dumt at de var utsolgt for den kremen for den kunne jeg nok trengt ca 100 tuber av. :D

Re: 444

Posted: Thu 14 Feb 2013 07:28
by jangu1@hotmail.com
I ettermidag kommer det en som skal se på denne bilen og jobben med og sveise. Jeg tenkte han kunne sveise det som var vanskelig også kunne jeg ta det som var lettere. Han holder sveiseapparat og gass og jeg sveisedeler. Og han er ikke så dyr. Han tar 300 kr pr time.
Ferdig pruta med alt og det er ikke noe og si på.

Re: 444

Posted: Thu 14 Feb 2013 10:26
by 445
Spennende! Ikke noe å si på den timeprisen.