444

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.

Re: 444

Innlegg 445 » Tor 09 Aug 2012 07:17

Har du sett denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36446768

Kanskje det er en del karrosserideler å kappe ut fra denne som du kan sveise inn?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5738
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: 444

Innlegg Torbo2 » Tor 09 Aug 2012 08:33

Det må jo være en genial ide!
Men jeg ser for meg ekstrem nøyaktighet når man skal kappe, slipe og sveise inn deler, da unøyaktigheter blir fordoblet da man må kappe på to biler. Men her kan man vel kappe litt i på den "sikre siden" og slipe til en nøyaktig tilpasning?
Om bilen er rustri er det i alle fall ikke noen å si på prisen...
Torbo2
 
Innlegg: 4615
Registrert: Lør 18 Des 2010 21:02
Bosted: Sandvika

Re: 444

Innlegg guntor » Tor 09 Aug 2012 09:00

Hvis den bilen er et rustfritt og helt chassis, og kan bli en fin bil igjen
så gjorde det litt vondt å tenke på å skjære ut biter av den, men det er kanskje bare meg !
-60 544A Special 2
guntor
 
Innlegg: 221
Registrert: Lør 16 Jul 2011 00:14
Bosted: Tistedal

Re: 444

Innlegg Torbo2 » Tor 09 Aug 2012 09:09

Du har rett! Men jeg tenkte mest på han som trenger store deler av bilen..
Og er det papirer til bilen så er det spesielt ille å kappe fra denne. Men kanskje heller flytte over ting fra den andre til denne? Men det er jo også masse hodebry og jobb....?
Dette var ikke lett å ta stiling til?
Dagens utfordringer.....?
Torbo2
 
Innlegg: 4615
Registrert: Lør 18 Des 2010 21:02
Bosted: Sandvika

Re: 444

Innlegg jangu1@hotmail.com » Tor 09 Aug 2012 09:34

Det var virkelig noe og tenke på. Jeg tror jeg må dra og se på den. Den ser jo mye bedre ut en min. Så det blir mye tenking før eventuelt før det blir tatt en avgjørelse på det. :D
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
 
Innlegg: 2314
Registrert: Tor 18 Aug 2011 09:04
Bosted: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Innlegg 445 » Tor 09 Aug 2012 09:46

Har du papirer på din?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5738
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: 444

Innlegg jangu1@hotmail.com » Tor 09 Aug 2012 22:45

Ja på denne bilen har jeg det. Men 58 modellen er bare betalt for og få inn i Norge så jeg må betale noe mere for og få skilter på den.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
 
Innlegg: 2314
Registrert: Tor 18 Aug 2011 09:04
Bosted: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Innlegg 445 » Tir 13 Nov 2012 11:30

Hei!

Mest aktivitet på 544-tråden nå, siden du legger all energi ned i den.
Det er bra!

I dag har jeg pratet med en som troligvis skal kaste en bakpart til 544. Han skal plukke av bakskjermer og div, men selve karosseriet hadde han ikke bruk for. Den skal være relativt rustfri. Han har lovet å ikke kjøre den til pressa, men ringe meg når han er ferdig med å plukke det han skulle ha.
Jeg vet ikke om 544 og 444 går helt om hverandre, men jeg tipper at du kan skjære ut en del biter av denne for å flytte over på din 444.

Interessert?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5738
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: 444

Innlegg jangu1@hotmail.com » Ons 14 Nov 2012 00:29

Ja jeg er inntressert i det. Viss det ikke er rust der kan jeg jo
bare måle litt og skjære ut deler. Tror det burde gå om hverandre ja.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
 
Innlegg: 2314
Registrert: Tor 18 Aug 2011 09:04
Bosted: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Innlegg Reodor57 » Ons 14 Nov 2012 00:54

Hei

Det meste av 444 og 544 er likt karosserimessig foruten vinduene foran og bak. Skal en skjære ut og sveise inn er det viktig at en ikke berører bærende deler. Så innerskjermer og sidene under sidevinduene bør gå bra sammen med deler av gulvet. Mulig også bagasjerommet kan gå greit. Det jeg imidlertid ville gjort er å splitte mest mulig i plateskjøter. Kjøp ett bor som er ment for å ta sveisepunkter og smør deg skikkelig inn med tålmodighet når du borer ut sveisepunktene. Jeg innbiller meg at det er vesentlig lettere å få ting til å passe da. En setter jo inn hele stykker og slipper kanskje å sveise på synlige steder etterpå om stykket en setter inn er fritt for rust. Sveisen blir da i sveisepunktene som jo er der fra før. En slipper også at ting slår seg under sveising.
Bare tips :-).
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2771
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: 444

Innlegg jangu1@hotmail.com » Ons 14 Nov 2012 08:03

Hei.
Ja det var ett godt tips. Og det takker jeg så mye for.
Jeg takker og bukker for tipset for jeg trenger noen
tips når jeg ikke har peil sjøl. :D
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
 
Innlegg: 2314
Registrert: Tor 18 Aug 2011 09:04
Bosted: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Innlegg 445 » Ons 14 Nov 2012 12:02

Reodor57 skrev:Kjøp ett bor som er ment for å ta sveisepunkter og smør deg skikkelig inn med tålmodighet når du borer ut sveisepunktene.


Biltema har passende bor, men dessverre er de utsolgt for tuber med tålmodighetskrem.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5738
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: 444

Innlegg jangu1@hotmail.com » Ons 14 Nov 2012 13:36

Det var dumt at de var utsolgt for den kremen for den kunne jeg nok trengt ca 100 tuber av. :D
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
 
Innlegg: 2314
Registrert: Tor 18 Aug 2011 09:04
Bosted: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Innlegg jangu1@hotmail.com » Tor 14 Feb 2013 07:28

I ettermidag kommer det en som skal se på denne bilen og jobben med og sveise. Jeg tenkte han kunne sveise det som var vanskelig også kunne jeg ta det som var lettere. Han holder sveiseapparat og gass og jeg sveisedeler. Og han er ikke så dyr. Han tar 300 kr pr time.
Ferdig pruta med alt og det er ikke noe og si på.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
jangu1@hotmail.com
 
Innlegg: 2314
Registrert: Tor 18 Aug 2011 09:04
Bosted: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: 444

Innlegg 445 » Tor 14 Feb 2013 10:26

Spennende! Ikke noe å si på den timeprisen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5738
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

ForrigeNeste

Gå til Min PV-Duett

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron