esk1ld's AKF Kambo pickup

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.
uttern
Posts: 66
Joined: Sun 03 Apr 2016 13:02
Location: Sola, Rogaland

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by uttern »

Gratulerer med fantastisk garasje. Kan jeg spør deg om hvilke fliser du valgte og hva dette kostet pr kvm?

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk
esk1ld
Posts: 344
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by esk1ld »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, ser fram til å ha et skikkelig «hobbyrom» å bruke. Å det er bygd for å kunne brukes, selv med tildels grovt verktøy, det er viktig. Men det er jo lov å rydde og vaske etter seg innimellom :wink:
uttern wrote:Gratulerer med fantastisk garasje. Kan jeg spør deg om hvilke fliser du valgte og hva dette kostet pr kvm?

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk
Valgte gjennomfargede industrifliser av denne typen fra Megaflis. Kjøpte på kampanje til 65,- pr. kvm (tilbehør som flislim osv. kom selvfølgelig i tillegg). «Dobbeltlimet» etc. for å sikre optimal styrke.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by 445 »

Er den fine innredningen fra Garage15?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
esk1ld
Posts: 344
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by esk1ld »

445 wrote:Er den fine innredningen fra Garage15?
Det stemmer ja.
esk1ld
Posts: 344
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by esk1ld »

Ny sesong og bilen mer eller mindre klargjort allerede i fjor, kun litt småpjask som gjenstod før årets første tur og treff. Bl.a. så ble det byttet hovedstrømbryter, fikk ikke til å slå over den gamle lenger, samtidig som det ble satt inn ny gammel (overhalt) likestrømsdynamo.

Bilen startet med en gang og etter litt justering av stiftåpning så gikk den som et skudd. Stiftåpningen ble også justert sent i fjor, bilen har omtrent ikke vært i gang siden den gang. Noen som har vært borti problemet med at stiftåpning driver å endrer seg?

Image

Image
esk1ld
Posts: 344
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by esk1ld »

Årets første tur gikk til NMK Vestnes og deres Vårslepp den 18. mai. Masse flotte biler stilte opp og været viste seg fra sin beste side :)

Image

Image
esk1ld
Posts: 344
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by esk1ld »

Ellers har vi hatt både EU-godkjenning og litt service av både 145 og Amazon nå på vårparten. Begge de nevnte fikk også en poleringsrunde og klargjøring til årets veteranbilløp, Flåklypa Grand Prix, i Lom. Her var det over 530 kjøretøy med stort og smått som var påmeldt til årets start :D

Image


Det var flere PV og Duett som deltok på årets løp også, en av disse traff vi ved Djupvasshytta, ved oppkjøringen til Dalsnibba, under en liten rast på returen fra Lom.

Image
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by 445 »

Flotte bilder av flotte biler.
Ser gjerne flere bilder fra Flåklypa :wink:
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
esk1ld
Posts: 344
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by esk1ld »

Skal se om jeg ikke kanskje får lagt ut ett par til en av dagene. Det ble ikke tatt så mange bilder, men noen ekstra har man jo ;-)
esk1ld
Posts: 344
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: esk1ld's AKF Kambo pickup

Post by esk1ld »

Glemte helt av at jeg hadde lovet å legge ut flere bilder her, beklager det. Nå har vel siste utgave av PV-Magazinet begynt å dumpe ned i postkassen hos de fleste, der er det en hel del bilder fra nettopp FGP :wink:
Post Reply