Levert som "halvfabrikat" fra Volvo til Auto-Karosserifabrikken, Kambo ved Moss, og er vel en av ca. 7 som ble bygget der slik jeg har forstått det. I dag 1 av 3 som vi kjenner til eksisterer, og den eneste av disse tre som er på veien?
Kjøpte bilen av Rud Vintage Garage, ved Bård Risan, for en ukes tid siden. En veldig grei handel og en forhandler jeg tror jeg trygt kan anbefale for andre. Bilen ble hentet på tilhenger og fraktet trygt til sitt nye hjem i Kristiansund.

Vi rakk knapt nok å komme oss hjem, og hadde ikke fått bilen av tilhengeren, før den ble lagt merke til lokalt. Her fra et lokalt innslag (Sjelden bil med stil) hvor min særdeles bilinteresserte nevø på 2,5 år selvfølgelig er på plass for å kvalitetssikre onkels nyervervelse

Flere kjenner vel gjerne til historien til denne bilen, og at den er blitt mer eller mindre totalrestaurert av blant annet Jørgenrud. Den fremstår derfor som i veldig bra stand. Den ble opprinnelig levert til Oslo Gassverk, men har også en 10-års historie som gårdsbil i Kvinesdal bak seg. Her har jeg ett par skrevne sider av eieren fra den tiden, og det nevnes at bilen ble kjørt over stokk og stein bokstavelig talt. Brukt til å frakte både kyr, kalver, tømmer og høylass så store at bilen knapt nok var å se igjen.
Skulle andre ha innspill til historien på denne bilen er dere mer enn hjertelig velkommen til å dele dette i denne tråden