Page 2 of 3

Re: 544 F i garasjen

Posted: Sun 25 Mar 2018 11:20
by Pål
Hei.
Sliter med å finne den beste rutingen av bremserør fra hovedpumpe til framhjulene. Noen som kan sende ettpar bilder av korrekt ruting?
På forhånd takk. Pål

Re: 544 F i garasjen

Posted: Sun 25 Mar 2018 11:30
by Reodor57
Hei

Røret går ned under og igjennom bærebrua og opp til øret på motsatt side. Kan ta bilde når jeg får bilen hjem på tirsdag om du ikke får svar før, eller dette var svar nok :-)

Re: 544 F i garasjen

Posted: Mon 26 Mar 2018 19:07
by Pål
Hei. Hadde vært fint med ett par bilder om mulig. Har de gamle rørene men synes det ser litt underlig ut at de passerer under bærebru over svingarm? Det ser og litt utsatt ut med kryssingen under motoren for høyre framhjul.

Re: 544 F i garasjen

Posted: Mon 26 Mar 2018 19:43
by Reodor57
Røret går innvendig i bærebrua, men kan ta bilder når jeg får den hjem i morgen og opp på løftebukken.
Sånn ser det ut.
Rørføring1
Rørføring1
Rørføring 2
Rørføring 2

Re: 544 F i garasjen

Posted: Wed 28 Mar 2018 21:23
by Pål
Tusen takk. Da skal det gå greit. Pål

Re: 544 F i garasjen

Posted: Sun 30 Dec 2018 17:39
by Pål
Endelig start på pv'en på lille julaften (etter 32 år i deler)
Noe innredning å lage/montere, lekk i kjølevann samt at motor går som en traktor.
Noen erfaringer med k-kam og dcoe 45 Weber?

Re: 544 F i garasjen

Posted: Sun 30 Dec 2018 17:49
by Reodor57
K kam skal være en grei kam til doble 45 Webere, men de må være 100% samstemte. Dvs samme grunninnstilling inkl likt flottørnivå. Sjekk at luftingen på flottørkammerne ikke er tettet. Har vært borti det på doble SU.
Sjekk også for falsk luft. Oljeeksosen er forskjellig på B18 og B20, så de delene går ikke om hverandre. Oljeeksosen går motsatt vei. Start med å koble av denne og blende den inn på manifolden til du får ting til å gå normalt.

Re: 544 F i garasjen

Posted: Sun 30 Dec 2018 17:56
by Pål
Takk for kjapt svar:-)
Motor er en borret B18 med oljeventilasjon til friluft.
Mener du den bør kobles inn på manifold?

Re: 544 F i garasjen

Posted: Sun 30 Dec 2018 18:01
by Reodor57
Det er en fordel om den kobles inn slik at en får et negativt trykk i motoren. Fordelen er at det blir mindre oljesøl fra motoren. Ikke minst siden den har litt Hvassere kam og flere hester enn standard. Sylinderlekkasjen vil da også øke. Er motoren din nyoverhalt vil den gå som en dass de første milene. Husk å kjøre inn kammen om den også er ny. Ikke under 1500-2000 o/min de første 20-30 minuttene.

Re: 544 F i garasjen

Posted: Tue 12 Mar 2019 20:19
by Pål
Da er bilen endelig registrert, EU kontrollert og på veien.
Dette var kjekt :) og ser fram til en sesong på veien igjen.
32 år siden bilen gikk for egen maskin.

Re: 544 F i garasjen

Posted: Tue 12 Mar 2019 20:23
by 445
Gratulerer!!

Re: 544 F i garasjen

Posted: Tue 12 Mar 2019 21:12
by Pål
Takk
Tankmåler er helt rabiat, slår fram og tilbake mens jeg kjører. Har jeg gjort en feilkobling. Ok når bilen står stille.
Temp måler virker ikke, er dette en vanlig feil? Enkel fiks?

Pål

Re: 544 F i garasjen

Posted: Tue 12 Mar 2019 22:15
by Reodor57
Gratulerer.
Mulig du har dårlig kontakt med jording eller plussledning på instrumentbordet slik at vibrasjoner gjør at den er rabiat. Min ble bedre etter en gjennomgang av tilkoblinger også i sikringsboksen..

Re: 544 F i garasjen

Posted: Wed 13 Mar 2019 22:48
by Torbo2
En kondensator på ledningen til føleren i tankmåleren roet ned nåla på min Amazon, da jeg hadde samem problem.
Er føleren bortimot utslitt, er det kanskje ikke så lett å fikse?
Tror jeg brukte 25 mF 25 volt påstemplet?
Skal prøve på Duetten snart, siden jeg ble påminnet om dette..

Re: 544 F i garasjen

Posted: Wed 11 Sep 2019 17:40
by Reodor57
Hvordan ble første sommeren med bilen? Regner med at motoren nå går penere etter litt innkjøring :-).