PV544
Re: PV544
Velkommen på forumet!
Her kom det mange fine bilder av en flott bil.
Har du hatt bilen lenge?
Her kom det mange fine bilder av en flott bil.
Har du hatt bilen lenge?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Den ser ut til å være i veldig god stand.
Har dere gjort mye med den?
PS. Skriv gjerne bosted i profilen din. Kanskje det bor en annen PV-entusiast i nærheten?
Har dere gjort mye med den?
PS. Skriv gjerne bosted i profilen din. Kanskje det bor en annen PV-entusiast i nærheten?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Vi har overhalt spylervæske pumpen. Hehe. Kjempe jobb...
Så holder vi på å bytte setetrekk i den. Ferdig med ene stolen fremme.
Skal da bytte i hele bilen.
Fått overhalt radiatoren av radiatorservice i Stavanger. Topp jobb fra dem.
Bilen er i god stand.
Er på jakt etter de orginale breie felgene til den.
Vil ha vekk de uorginale felgene som står på den. Selv om de er litt stilige da.
Bilen har ikke vert gjort så mye med på ca. 20år.
Mener å huske at han som kjøpte bilen sa at den ble lakkert opp igjen for 18 år siden.
Så holder vi på å bytte setetrekk i den. Ferdig med ene stolen fremme.
Skal da bytte i hele bilen.
Fått overhalt radiatoren av radiatorservice i Stavanger. Topp jobb fra dem.
Bilen er i god stand.
Er på jakt etter de orginale breie felgene til den.
Vil ha vekk de uorginale felgene som står på den. Selv om de er litt stilige da.
Bilen har ikke vert gjort så mye med på ca. 20år.
Mener å huske at han som kjøpte bilen sa at den ble lakkert opp igjen for 18 år siden.
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
Radiatoren var tett da bilen hadde stått i ro i en garasje over lengre tid. Sleit med at tempraturen var meget varierende.
Kokte over selv når termostaten var ute.
Så demonterte den og sendte den som skrevet over her til Radiatorservice i Stavanger.
De byttet celleverket på den, sanblåste og lakkerte den.
God som ny nå!
Kokte over selv når termostaten var ute.
Så demonterte den og sendte den som skrevet over her til Radiatorservice i Stavanger.
De byttet celleverket på den, sanblåste og lakkerte den.
God som ny nå!
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
De er vel ikke så lette å få tak i lenger.Frydenbø wrote:Er på jakt etter de orginale breie felgene til den.
Vet at Reodor sendte bort sine smale felger og fikk breddet dem.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Det var et godt tips. Regner med at flere har behov for slik jobb i årene som kommer.Frydenbø wrote:Radiatoren var tett da bilen hadde stått i ro i en garasje over lengre tid. Sleit med at tempraturen var meget varierende.
Kokte over selv når termostaten var ute.
Så demonterte den og sendte den som skrevet over her til Radiatorservice i Stavanger.
De byttet celleverket på den, sanblåste og lakkerte den.
God som ny nå!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Stilig!Frydenbø wrote:Ligger med et "old style" redigert bilde når eg var på Fedje med bilen!
Enig i at det hadde sett bedre ut med originale felger.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Takk for tips! Her er fra VP i Sverige:Torbo2 wrote:Mulig at Classic Motorpart på Nes i Hole v. Larsen eller Jørgenrud har 5,5 kinafelger nå tror jeg, og de skal visst være bra.
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... tno=613014
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Det kan godt være. Kostet litt over 3000kr. Men det ser bra ut og du beholder topp og bunn på radiatoren.445 wrote:Det var et godt tips. Regner med at flere har behov for slik jobb i årene som kommer.Frydenbø wrote:Radiatoren var tett da bilen hadde stått i ro i en garasje over lengre tid. Sleit med at tempraturen var meget varierende.
Kokte over selv når termostaten var ute.
Så demonterte den og sendte den som skrevet over her til Radiatorservice i Stavanger.
De byttet celleverket på den, sanblåste og lakkerte den.
God som ny nå!
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
Takk skal du ha!445 wrote: Takk for tips! Her er fra VP i Sverige:
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... tno=613014
PV-544
1960
B16
1960
B16