Halvorsens biler
Posted: Sat 03 Nov 2012 19:52
Tenkte jeg endelig skulle ta meg tid til å lage meg en samletråd for bilene.
Starter med den elste pv544a spessial2 norskutgave:)
Bilen ble kjøpt ny i August 1959 av skogvokteren i Hamar og Elverum (Alfred Mellum).
Bilen havnet senere som "ungdomsbil" på Dovre på begynnelsen av 80-tallet.
I 1985 fikk onkelen min kjøpt bilen mot at han tok bilen ut av byggda, dette var ikke noe problem siden onkelen min bodde i Drammen. Der ble bilen restaurert.
I 1991 kjøpte bestefar min bilen og "ga" den til meg, med avtale om at jeg skulle få papirene da jeg ble 18. dermed var bilen tilbake på Dovre.
I 2007 ble jeg endelig 18 og bilen ble offisielt min
I 2005 begynte jeg å se meg etter en første bil, da falt valget på en 1962mod 210 som var kappa. denne bilen hadde stått noen år ute på Dovre og hadde derfor fått en del rust og trengte en restaurering. jeg gikk på med stort mot og bilen ble plukket helt ned, nye gulvplater ble kjøpt inn og ramma ble pussa rein.
men etter dette er det gått noe saktere, og bilen har bokstavlig talt blitt hengt på veggen i verkstedet frem til tiden strekker til for å sette den sammen.
Så i sommer kom jeg over en bil da jeg var på ferietur i sverige. jeg var ute og prøvde bilen og bestemte meg for at denne måtte jeg ha.
Helga etter fikk jeg lurt med meg en kompis og vi reste for å hente bilen. 120mil og 15 timer senere sto bilen hjemme på gårdsplassen.
Bilen er en 1962mod som er betydelig omgjort. og har de sisste 10 årene blitt brukt til nostalgisk hillclimb.
Noe av det som er gjort med bilen er:
fjernet håndtak på dører og bagasjelokk
samt sveiset alle hull og sveiset skjermer fast til karoseriet.
flyttet hovedlykter på innsiden av framskjermer,
140 travers med amazon skivebremser forran
duett bakaksling med sperre og lav utveksling
b20 med div oppgraderinger og pustehjelp
+++
Starter med den elste pv544a spessial2 norskutgave:)
Bilen ble kjøpt ny i August 1959 av skogvokteren i Hamar og Elverum (Alfred Mellum).
Bilen havnet senere som "ungdomsbil" på Dovre på begynnelsen av 80-tallet.
I 1985 fikk onkelen min kjøpt bilen mot at han tok bilen ut av byggda, dette var ikke noe problem siden onkelen min bodde i Drammen. Der ble bilen restaurert.
I 1991 kjøpte bestefar min bilen og "ga" den til meg, med avtale om at jeg skulle få papirene da jeg ble 18. dermed var bilen tilbake på Dovre.
I 2007 ble jeg endelig 18 og bilen ble offisielt min
I 2005 begynte jeg å se meg etter en første bil, da falt valget på en 1962mod 210 som var kappa. denne bilen hadde stått noen år ute på Dovre og hadde derfor fått en del rust og trengte en restaurering. jeg gikk på med stort mot og bilen ble plukket helt ned, nye gulvplater ble kjøpt inn og ramma ble pussa rein.
men etter dette er det gått noe saktere, og bilen har bokstavlig talt blitt hengt på veggen i verkstedet frem til tiden strekker til for å sette den sammen.
Så i sommer kom jeg over en bil da jeg var på ferietur i sverige. jeg var ute og prøvde bilen og bestemte meg for at denne måtte jeg ha.
Helga etter fikk jeg lurt med meg en kompis og vi reste for å hente bilen. 120mil og 15 timer senere sto bilen hjemme på gårdsplassen.
Bilen er en 1962mod som er betydelig omgjort. og har de sisste 10 årene blitt brukt til nostalgisk hillclimb.
Noe av det som er gjort med bilen er:
fjernet håndtak på dører og bagasjelokk
samt sveiset alle hull og sveiset skjermer fast til karoseriet.
flyttet hovedlykter på innsiden av framskjermer,
140 travers med amazon skivebremser forran
duett bakaksling med sperre og lav utveksling
b20 med div oppgraderinger og pustehjelp
+++