Side 109 av 109

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Lør 26 Mai 2018 07:41
445
Separate manifolder er nok helt klart en fordel. Det blir jo litt som med dobbel SU. Har du i tillegg satt på noe varmedeksel mellom manifoldene? Eller «reivet» inn eksosmanifolden?

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Man 28 Mai 2018 11:16
Torbo2
445 skrev:Separate manifolder er nok helt klart en fordel. Det blir jo litt som med dobbel SU. Har du i tillegg satt på noe varmedeksel mellom manifoldene? Eller «reivet» inn eksosmanifolden?


Det fungerer greit med god fast luftstrøm fra kjølevifta, men jeg skal legge et varmeskjold i mellom også.
Har sett på noe fra Biltema, men jeg må finne ut en festemetode.
Det ble litt bremser i går, pumpene gikk tregt, selv om jeg hadde dette fra hverandre for to år siden. Man kan snakke om at ting "står eg i hel".

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Fre 08 Jun 2018 22:59
Reodor57
Torbo2 skrev:Det ble litt bremser i går, pumpene gikk tregt, selv om jeg hadde dette fra hverandre for to år siden. Man kan snakke om at ting "står eg i hel".


Jeg overhalte og byttet bremsevæske på min Fiat i fjor sommer. Etter en lang vinter på låven låste bremsene seg på vei hjem og bremsevæska hadde blitt mørk. Kan det være forskjell på bremsevæsker? Har brukt Biltemas, men vurderer nå en ny når jeg må ta bremsene igjen i morgen. Ingen Østfoldtur på meg lørdag (Reklingholm) da bilen skal vises på EU på mandag..

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Lør 09 Jun 2018 16:26
Torbo2
Tør ikke nevne navn, men den som selges i litervis to bra pris har jeg sluttet å bruke for flere år siden. Skulle nesten tro et var syre i den?
Mulig at det var den jeg brukte resten av for lenge siden i "godt håp"( (ikke langt fra deg? - he he), men uansett bremsestemplene gikk tregt.
Lurer på å sette inn fast ankerbolt nede, som på Amazon, for å få mer stabile bremser?
Pedalen kan bli tyngre, men man bremser jo ikke hele tiden...

Nå var det bobilen som fikk redusert spenningefallet med 0,3 -0,4 volt bak til forbruksbatteriene som er nye, ogs de skal ikke sultefores.
Fetet opp ladekablene med 25 mm2 kabel mellom framme og bak til skillereleet som er i hovedboksen. Ny jording også med samme kvadrat. Før var det en sliten 6 mm2 kabel. Skrekk og gru...
To x 115 amperetimer bør holde for meg som ikke eri ro mer enn et par dager på samme sted...
Har forresten solcelelpanel som vedlikerholder med ca 13,1 - 14,1 volt.
Kanskje mer også, men jeg har ikke målt så mye.
Det ene forbruksbatteriet ville forresten ikke ta imot så mye strøm, og da jeg forsøksvis ladet det, så ble det bare varmt og syra ville ikke slippe cellene inni der. Så det kan jeg vel reklamere på? Det er ikke mer enn 8-10 år +?
Det andre tilleggsbatteriet fr biltema som ble satt inn for fire år siden var like friskt, men jeg ser om jeg kan bruke det i Duetten? Det andre er litt svakt..

Det var ikke overdrevet mye vann på det verste batterietheller, så jeg må ta noe av skylda.
Det var tilbud på Mekonomen Sønnak/Exide 115 Aht til 1600 kroner, mot normalt 2800.
Så den dagen jeg handlet tjente jeg altså 2400 kroner uten anstrengelser.
Men de gikk med hos Biltema like ved rett etterpå!

Handlet med Duetten i dag, og en svenske jeg traff (han traff meg, rettere sagt) kunne fortelle at de hadde slike biler på jobben for mange år siden, og han hadde kjørt utallige km med Duett. Hyggelig det.... Han hadde jobbet i Vattenfall...