Side 107 av 107

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Man 25 Des 2017 22:32
445
Gledelig jul!
Lite skruing i juledagene, men jeg skal snart oppdatere egen tråd med hva jeg har gjort de siste ukene.

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Lør 30 Des 2017 15:47
Torbo2
445 skrev:Gledelig jul!
Lite skruing i juledagene, men jeg skal snart oppdatere egen tråd med hva jeg har gjort de siste ukene.


Spennende.... Godt nyttår!

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Lør 30 Des 2017 15:48
Torbo2
Reodor57 skrev:Stille? Det klør i fingrene og koker inhodet, men en får knapt lagt ned gaffelen før det er ny runde med mat. Burde hatt fri to uker etter jul for å ta igjen det tapte! Hyggelig med familie, men det tar sånn tid.. Hehe. Nei Torbo2, det er ikke alle som får skru i jula serru, og det inkluderer bruk av mobil og PC. Så da blir det lite futt i forumet også. Jeg ønsker på skivebremser bak på Duetten. Har delene nå, men rør må tilpasses og kobles, så er litt tankevirksomhet for å gjøre det mest mulig plug and play. Liker ikke alle delene fra England heller. Litt for simple deksler bla.


Spennende med å få på skiver...
Hvilken type servo har du kjøpt til utstyret?

Godt nyttår! (om du ikek får tid til å svare)

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Lør 30 Des 2017 16:15
Reodor57
Servoen er en hydraulisk styrt type. DVS at det er trykket fra masterpumpa som styrer servoen. Den monteres da på passasjersiden på torpedoveggen, da det er det eneste stedet hvor det er plass. Mener at P1800 har samme type servo.

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Lør 30 Des 2017 22:27
Torbo2
Spennende! P1800 har også frittstående servo. Har overhalt noen sånne, og de er litt lunefulle i den minste sylinderen innvendig.

Men du har nok ny, erstanings-servo av nyere type. Det sies at de er jevnere. Kanskje lettere å lufte også?
Men slikt venner man seg til, så jeg skal overhale en til snart, men vet ikke om jeg skal bruke den selv?

Monterte en på min sønns Renault 4, som var svært tung p åpedalen, og den ble tre ganger lettere.

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Lør 30 Des 2017 23:30
Reodor57
På min duett blir alt nytt utenom masterpumpa. Den må modifisereres riktignok, men var ny når jeg satte i stand bilen.

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Ons 10 Jan 2018 11:23
Torbo2
Jeg registrerte at en svenske fjernet bunnventilen i hovedpumpa ved overgang til skivebremser. Jeg spurte om hvofor, men har hittil ikke fått noe svar. Mulig at vedkommende er redd for at de lille resterende trykket kan medføre at kallipperne henger? Jeg har liten eller ingen tro på dette, da kallipere som fungerer klarer å returnere stemplene selv på grunn av vridningen i tetteringene i sylindrene. Men om noen har meninger eller erfaringe, kan det jo være greit å få klarhet?

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Ons 10 Jan 2018 11:28
Reodor57
Blir større mottrykk i bremserøret, og siden da dette trykket i dette tilfellet styrer bremseservoen vil jeg tro at det kan føre til problemer. Hadde ikke servoen vært der hadde det sikkert gått greit.

Re: Torbo2s Duett

InnleggSkrevet: Man 15 Jan 2018 23:31
Torbo2
Må vel planlegge littt?
https://www.youtube.com/watch?v=Z5nf-op ... e=youtu.be
Renault 4 Camping
i alle fall morsom sak...