Røber'n's 1962 PV 544

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Røber'n's 1962 PV 544

Post by 445 »

Røber'n wrote:Etter at jeg satte dem på har jeg brukt itg-filtere. Dette er skum-filtere som er ment for økt ytelse, men de ser ganske tragiske ut i forhold til originalfilterene (blå).
Tror du de itg-filterne kan passe til dobbel SU for B16?
I så fall kunne jeg tenke meg å spørre om de var til salgs.
Har fått tak i et par doble SU, men det fulgte ikke med filtre eller filterholdere.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
Røber'n
Posts: 141
Joined: Wed 01 Feb 2012 08:55
Location: Mogreina, Ullensaker

Re: Røber'n's 1962 PV 544

Post by Røber'n »

Jeg fant et ventildeksel på et marked i sommer. Rustent, bulkete og stygt. Prisen var satt til 200kr... Etter en del fram og tilbake fikk jeg overbevist typen om at dette rett og slett var søppel, og for den nette sum av 50 kr fikk det være med meg hjem. Etter en runde i glassblåseren, litt lett massasje, og et par lag med Biltema varmebestandig lakk ser det slik ut:
Image
Slett ikke verst for 119,50. Jørgenrud har flotte repro-deksler fra ca 400,- og oppover, og det stod i utgangspunktet på ønskelista, men det er jo litt stas å ha et originalt også da, særlig når det har fått en liten historie...

445: Jeg har lagt filtere og plater i bilen, så kan du ta en titt på dem på lørdag. Kanskje du tar med Su'ene? Hadde vært morro å få se dem, og prøvemontere filtere... Som tidligere nevnt er det snakk om skumfiltere som er ment for økt gjennomstrømning og ytelse, og derfor er det ikke lagt stor vekt på det kosmetiske. Jeg tror ikke du finner noe filter som funker bedre, men du får se om du liker dem...
Jeg skal finne Mekonomen/Fornebu bil. Hvis det ikke sprutregner sees vi på lørdag! :D
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Røber'n's 1962 PV 544

Post by 445 »

Røber'n wrote:445: Jeg har lagt filtere og plater i bilen, så kan du ta en titt på dem på lørdag. Kanskje du tar med Su'ene? Hadde vært morro å få se dem, og prøvemontere filtere... Som tidligere nevnt er det snakk om skumfiltere som er ment for økt gjennomstrømning og ytelse, og derfor er det ikke lagt stor vekt på det kosmetiske. Jeg tror ikke du finner noe filter som funker bedre, men du får se om du liker dem...
Jeg skal finne Mekonomen/Fornebu bil. Hvis det ikke sprutregner sees vi på lørdag! :D
ScreenShot146.jpg
ScreenShot146.jpg (13.79 KiB) Viewed 10229 times
Da sees vi!

Flott at du tar med filtere etc. Du får tenke ut en pris hvis du kan ha lyst til å selge.
Jeg tar med SU'ene, så kan vi se om alt passer.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
Røber'n
Posts: 141
Joined: Wed 01 Feb 2012 08:55
Location: Mogreina, Ullensaker

Re: Røber'n's 1962 PV 544

Post by Røber'n »

De passer helt sikkert. Det er en flat bakplate på filteret med noen hull i. Disse stemmer hvertfall med hs6. Hvis de ikke stemmer overens er det bare å borre noen nye hull. Det eneste jeg kan se for meg at evt kan bli en utfordring er hvis forgasserne sitter tettere på manifolden enn de gjør på b18 da filterene er litt ovale. Har du et løst innsug er det kanskje en idê å ta med det også... Tror helt sikkert vi kan bli enige om prisen hvis du vil ha dem. Kanskje jeg til og med får noen smøretips på kjøpet? :lol:

Jeg ser det er planer om et lite delamarked på treffet på lørdag. Hvis noen har en stikkaksel som passer på 544'n er jeg svært interessert!!!
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)
jangu1@hotmail.com
Posts: 2314
Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
Location: Holoveien 238 1827 Hobøl

Re: Røber'n's 1962 PV 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Er det liv i deg? Håper det skjer mere med bilen din enn det skjer her inne på siden din. Hehe
Det er kanskje ikke så mye du skal gjøre med den heller?
De som har sett 544,n min sier det begynner og ligne en bil. Men det er mye arbeid igjen
altså. Alt det eletriske er igjen og lakkering.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
User avatar
volvo pv544
Posts: 22
Joined: Sun 25 Oct 2015 23:33
Location: halden

Re: Røber'n's 1962 PV 544

Post by volvo pv544 »

Hei hei her inne på Røber'n's sin side om gamle bilen hans.. nå er det jeg som har overtatt gamle go bilen hans i fjor vår i 2014.. jeg skal prøve å være litt aktiv her på forumet som gamle eier mannen var også :)
Post Reply