Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Post by 445 »

ElinF wrote:Så før meg og Svenn inn i mantallet for klubben, og gleder meg til å treffe flere av dere på klubbaktiviteter!
Flott at dere vil melde dere inn i klubben.
Det er ryddigst om dere selv trykker dere gjennom innmeldingen, slik at alle data blir riktige.
http://www.pvklubben.no/index.php/innmelding

Og så håper jeg at dere lager en egen tråd under "Min PV", der vi kan følge med på hva som skjer med akkurat denne bilen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
ElinF
Posts: 29
Joined: Thu 25 Aug 2011 13:44

Re: Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Post by ElinF »

Innmelding sendt, ny Caruso-tråd opprettes, og neste klubbtreff er alt lagt inn i kalenderen :-)

Og - beklager dysleksien, torbo2 - har hele tiden lest feil... og syntes liksom at turbo2 var et logisk brukernavn på et bilforum :-)

Elin
---
Lykkelig fersking på veteranbilfronten med 1962-Duetten "Caruso", engasjement og forbløffende lite bilkunnskap. :-)
User avatar
pals
Posts: 279
Joined: Wed 04 Oct 2006 21:35
Location: Sør-Trøndelag

Re: Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Post by pals »

Gratulerer med et veloverveid kjøp, og velkommen i klubben!
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Post by Torbo2 »

Lett å blingse på den ja, Elin.. Ikke helt meningen. Jeg ikke så ofte i turbofart, men kan bli irriterende ivrig noen ganger..
Navnet kommer fra mitt navn Tor, og Bo fra min tilleggsinteresse for bo-bil... Og min bobil heter TORBO.... Det var heller ikke meningen at jeg skulle bli oppfattet som lite skrivefør, eller at andre skulle få anfall av dysleksi....... Det fins en forklaring på det meste, bortsett fra kjærleik og fornuft, men det er et annet tema... men det gjelder også litt for våre biler...
Om noen er kritisk til mitt og noen andres halvgale forhold til biler, har jeg ofte et forklaringsproblem. Men man kan jo si som filosofen og matematikeren Blaise Pascal sa en gang: "Kjærligheten har sin egen fornuft som fornuften ikke forstår". Det var på 1600 -tallet, men gjelder nok fortsatt, men han satte jo sine spor, begrep og la igjen navnet sitt i matematikken og fysikken...... Og så fant han opp kalkulatoren, om vi skal se bort fra kuleramma....
Beklager avsporingen....
User avatar
hlyshaug
Posts: 686
Joined: Sat 27 Dec 2008 22:43
Location: Oslo
Contact:

Re: Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Post by hlyshaug »

Ingen grunn til å måtte forklare sin interesse for dette. For meg er det komplett ubegripelig at man interessere seg for 11x2 personer som slåss om en lærkule. :wink:
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Post by 445 »

Torbo2 wrote:Om noen er kritisk til mitt og noen andres halvgale forhold til biler, har jeg ofte et forklaringsproblem.
Jeg har løftet meg over dette for lenge siden :D
Helt enig med hlyshaug. For meg er enhver form for sports-konkurranser totalt uinteressant, og fotball i særdeleshet.
Idrett har mye godt og helsebringende med seg, men ikke konkurranse-elementet.
Nok om det!

Bilinteressen er uskyldig og lærerik. I et så inkluderende miljø som i alle fall vi har i vår klubb, så er det nesten som familien har blitt større! Plutselig har jeg blitt kjent med Reodor57 og torbo2. For ikke lenge siden besøkte vi et medlems flotte feriested på en kjøretur rundt Tyrifjorden. Nå nylig fikk jeg treffe denne trådens starter; ElinF. Jeg gleder meg til hver gang Pals kommer med oppdatering av sin oppussingstråd.

Vi driver med kulturarbeid, på lik linje med de som tar vare på gamle båter, gamle hus og andre gamle tradisjoner.
La oss være stolte av dette!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Post by Torbo2 »

Takk for det! Nå ble jeg roligere....
Skjønner også at man kan bli "religiøs" midt oppi det hele, men jeg tror ikke vi blir fanatiske. Men, jeg er heller mer bekymret for folk som ikke har interesser som oss, uansett hva de ellers måtte bedrive. Når skal jeg opp til en kompis og pusse ned en bil for lakkering. Ikke det at det i seg selv er så gøy, men du verden så spennende det skal bli når den kommer ut av ovnen!
Den har forresten rød metalliclakk, og etter liit press fra meg og lakkereren ble det rød i samme farge uten glitter... Rein farge med andre ord. Det tror jeg på, og så fikk vi lakkereren med på å bruke gammeldags god lakk - sterk som bare fy, som han sa... og var ening i at det var best. Sikkert feil å si dette i disse miljøtider, men han sa at han visste ikke hvor farlig den nye "miljølakken" var før om noen år. Da er det kanskje den som er en stor kreftfaktor? Hvem vet?
Forskerne blir aldri ferdige, og ikke altid enige. For får år siden var det så bra med dieselbiler, og nå går de fleste forskerne vekk fra den teorien, til tross for partikkelfiltre. Så kommer de nok flere avgifter på dieselbler, så har man det gående....
I Sverige har diesel vært fy, fy i mange år og i Hellas har det vært forbudt i enkelte byer osv... Nei, vi må ha lov å tenke selv..... ikke minst med vår hobby!
Ikke bare "tro på julenissen" her i gården nei!....
User avatar
hlyshaug
Posts: 686
Joined: Sat 27 Dec 2008 22:43
Location: Oslo
Contact:

Re: Bilkyndig hjelp for kjøp av duett?

Post by hlyshaug »

Jeg er ikke i tvil: Jeg har fått utrolig mye igjen for å være medlem i PV-klubben. Trivelige og positive folk, stadig påfyll av kunnskap og nyttige tips, samt hyggelige kjøreturer med likesinnede. Angrer ikke et sekund at jeg kjøpte PV og meldte meg inn!
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
Post Reply