Side 1 av 1

EU godkjent - igjen!

InnleggSkrevet: Ons 27 Jun 2018 16:18
lystrupduett66
Halla, her kommer en gladnyhet for de som er interessert :D Kjerra ble godkjent for 3. gang i dag under mitt eie, tross en lang mangelliste på første kontroll. Bilen gråt noen stille tårer på vei ut av Vollen Truck & Parts (ikke dra dit), men etter god hjelp fra Reodor57 og 445 suste den gjennom sjekken i dag med 0 feil, rusa på blyfri 98. Mange takk for hjelpen!

Jeg tenkte dette kunne bli en skryteliste for alle som trosser strenge krav og holder gliset i live, så bare å slenge inn et innlegg hvis du føler for det!

Re: EU godkjent - igjen!

InnleggSkrevet: Ons 27 Jun 2018 16:23
445
Gratulerer!

Re: EU godkjent - igjen!

InnleggSkrevet: Ons 04 Jul 2018 00:10
esk1ld
Så bra, gratulerer! :D

Selv var jeg inne med 145'n sist fredag, fikk 2-feil på vindusvisker bak som ikke virker... Sakens kjerne er at 68-modellen av 145 ikke ble levert med dette, derfor er det heller ikke lagt opp noe mer til dette, men det er hull m/gjennomføring på bakluken (denne er nok mest sannsynlig byttet en gang i tiden). Det er det, ingen motor på innsiden, ledninger eller lignende Jeg spurte kontrolløren om han mente jeg skulle skaffe deler, trekke ledninger og montere. Hadde jo i grunn vært kjekt med en bakrutevisker sa jeg spøkefult, han så ikke samme humoren i det :roll: Men som du skriver, også dette "strenge kravet" skal nok bli trosset :wink:

Re: EU godkjent - igjen!

InnleggSkrevet: Ons 04 Jul 2018 10:17
445
esk1ld skrev:Selv var jeg inne med 145'n sist fredag, fikk 2-feil på vindusvisker bak som ikke virker... Sakens kjerne er at 68-modellen av 145 ikke ble levert med dette, derfor er det heller ikke lagt opp noe mer til dette, men det er hull m/gjennomføring på bakluken (denne er nok mest sannsynlig byttet en gang i tiden).


Man kan jo bli matt av mindre! Hva blir det neste, at vi er nødt til å ha en fungerende radio fordi vi har antenne/hull til antenne?

Re: EU godkjent - igjen!

InnleggSkrevet: Man 09 Jul 2018 12:56
Reodor57
Trenger ikke å være så vanskelig å få 2 er feil. Mener at 210 og 544 ble levert med vindusspylerdyser som standard. Resten av utstyret var ekstrautstyr. I dag får en da altså 2 er feil om en ikke har ekstrautstyret.. Var en innom meg som hadde fått 2er feil fordi vindusspyleren traff over toppen på ruta. Det er når bilen står stille. Kjører man i 60 feks treffer den midten. Hva da med moderne biler som har så kraftig trykk at de i tillegg til ruta treffer bilen bak i fart? Nei, noen må gi disse folka et kurs i gammelbil. Opplevde i sommer at guuta på trafikkstasjoner i Oslo er mer "oppdaterte" på hva som er normalt på gammel biler enn en ung "broyler" på et verksted. Synd vi ikke kan vise bilene våre hos trafikkstasjonene lenger...

Re: EU godkjent - igjen!

InnleggSkrevet: Man 09 Jul 2018 12:58
445
Reodor57 skrev:Synd vi ikke kan vise bilene våre hos trafikkstasjonene lenger...

Er ikke det mulig lenger?

Re: EU godkjent - igjen!

InnleggSkrevet: Man 09 Jul 2018 13:32
Reodor57
Det er nok ikke mulig nei. Alt er overlatt til verkstedsorganisasjoner. NAF inkludert. Sikkert et tiltak for å få ned offentlig ansatte.. Er jo ikke kø på Risløkka en gang hvor de før omtrent sto ut porten i innkjøringen. Her har LMK en jobb å gjøre. Finne verksteder som vet hva gammelbil er, og påvirke slik at trafikkstasjonene kan ta kontrollen. Min ene bil som er registrert som bevaringsverdig fordi jeg ikke ville bygge om fra amerikanske lys bla. kan ikke verkstedene noe som helst om. De vet ikke hvilke regler som gjelder for disse, det måtte jeg fortelle verkstedet jeg brukte, og det blir jo helt feil.

Re: EU godkjent - igjen!

InnleggSkrevet: Ons 18 Jul 2018 03:11
lystrupduett66
Takk alle sammen :D Esk1ld, det der høres altfor kjent ut. Lista mi var også full av såkalte "magler" av høyst tvilsom betydning for bilens sikkerhet. Da var det deilig å endelig møte en mekaniker med litt praktisk sans og respekt for gamle biler :D