Hva har DU av reservedeler i PV'en?

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.

Hva har DU av reservedeler i PV'en?

Innlegg 445 » Tor 12 Feb 2009 21:23

Nå gleder jeg meg til all snøen er borte og Duetten kan trille ute på sommerføre igjen.

Tok en gjennomgang av kassen med reservedeler og "kjekt å ha"-saker og tenkte å høre med dere på forumet om hva dere kjører rundt med?

Jeg har med meg følgende:
Motorolje
Vann
Blytilsetning til bensin
4 tennplugger
Stift
Kondensator
Lyspæresett
Viskerblad

Noen åpenbare mangler?

Bilde
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5767
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Innlegg ståle » Fre 13 Feb 2009 19:42

Hei!

Ser jo greit ut det, kansje en viftereim også!

MVH Ståle
Brukerens avatar
ståle
 
Innlegg: 189
Registrert: Fre 23 Mai 2008 22:42
Bosted: sotra

Innlegg 445 » Man 16 Feb 2009 19:09

Meget godt poeng!
Nå er vifterem også på plass i kassen.

Andre åpenbare mangler?
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5767
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Innlegg myrhagen » Tir 17 Feb 2009 18:04

Ei 1\2 Martell V.S.O.P, for å unngå eventuelle frostskader....
Vennlig hilsen
Pål M.
myrhagen
 
Innlegg: 23
Registrert: Man 12 Jan 2009 18:40
Bosted: Mjøndalen

Innlegg 445 » Tir 17 Feb 2009 18:25

God idé!

Nå utenom gammelbilsesongen er nok Martell spesielt godt å ha.
Kjenner jeg godt etter så begynner jeg å bli litt kald på føttene....
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5767
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Innlegg Reodor57 » Ons 18 Feb 2009 15:34

Bensinkanne med bensin. Mikroskopisk tank på disse bilene. Hadde vært artig å fått tak i originalbensinkannen til disse som kunne festes i reservehjulet med bolt tvers igjennom.
Ellers har jeg ikke med noe som helst da det sjelden eller aldri er snakk om langturer. Blyerstattning har jeg aldri brukt, og ser ikke behovet for det heller. Har kjørt biler som var laget for masse bly på blyfri i over 100k km uten å se noen som helst forandring enn å se at motoren gikk renere. Min konklusjon på dette har blitt at blyerstattning er noe en bruker når bilen skal jobbe tungt, f.eks med henger bakpå eller fullastet, ellers ikke.
Pakninger til flottørhuset er heller ikke av veien. Dette er ett vanlig lekkasjepunkt på forgasserne, og disse blir slitt over tid pga vibrasjoner fra motoren. Skruene har en tendens til å løsne seg, og det er ikke bare å stramme dem igjen heller....
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2811
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Innlegg 445 » Ons 18 Feb 2009 21:47

Bensinkanne er et meget godt tips. Som du sier er tanken ganske liten.

Jeg har 2 gamle reservekanner stående på verkstedet.
Bilde
Bilde
Den grønne er i brukbar stand, og kommer til å brukes i Duetten denne sesongen.
Den sølvgrå er rusten innvendig. Hvordan jeg skal få bort denne løse rusten har jeg ikke funnet ut ennå.
Har lurt på å fylle den med litt diesel og vasket grus - og riste grundig....
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5767
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo


Gå til Generelle diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron