Støpejernsmotorer

Nyttige linker en kommer over på internett
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Støpejernsmotorer

Post by Torbo2 »

En liten trøst: Vaskemaskiner og oppvaskmaskiner er fortsatt reparerbare - trolig?. Da min vaskemaskin streiket for ca. fire år side gikk jeg rett til rep.versktedet hos Whirlpool og spurte om råd. Hva er det som "går igjen på disse"? Jo, den bryteren i låsen er jo litt "hyppig", fikk jeg til svar, og handlet! Monterte inn ny, og nå har den holdt i fire år etter det... Samme med oppvaksmaskinen, men her fant jeg en løs plastdings som satt fast i sirkulasjonspumpa.
"Vanlige folk" hadde nok betalt for å få noen til å hente og så kjøpe ny? :shock:
og tidligere har jeg skiftet reim, til og med motor inni en gammel Philips vaskemaskin. Tidligere har jeg skiftet reimer for hovedtrommelen for slekta... En gang fant jeg et damegullsmykke/lenke i en vaskemaskin til en gammel venninne (hun var ikke så veldig gammel da forresten). Da ble hun så glad at jeg fikk kafffe! :)
Men når AUX-tilkoplingen på min sønns streika måtte jeg gi opp. Var redd for å ødelegge noe. Dessuten er den i mikroformat, og løse enheter handelen blir for store... Men heldigvis kjente han en som dreiv med den slags.
Når det gjelder styreenheter i biler har det vel bare vært en hele Norge som har våget seg på det... Og nå er det lenge siden jeg har hørt fra ham? kan kanskje det er blitt fullstendig uintrerssant? DE som vil la bliene leve lenge kjøpe kanskje heller brukt?
Post Reply