Re: Foringer og rammevange
Posted: Mon 22 Aug 2011 11:18
Tillegg: Glemte å spørre om hvordan du vil ha den nedre bærebrua? Skal du pusse den helt rein og grunne og lakke den? Eller bare sikfte foringer?
Hvordan er kingboltene forresten? (nå begynner moroa)... Er det ikke det ene så er det det andre (også), sa en jente en gang, uten at jeg vil forklare det nærmere...
Skal du pusse opp bærebruene fullstendig, noe som er fristende når man først er i gang, kan det være like fristende å bytte både de store og små gummistopperne på brua og på traversen ytterst.
Da ligger det en liten fare ved demontering av disse knottene (stopperne), at vulkaniseringen ryker, som ved motorfester... Og så står du der og angrer på at du ikke kjøpter full pakke?
Jeg er nok ikke flinkere å spå en andre, så dette er en avgjørelse du må ta. Jeg har brukt opp feriepengene, så jeg hadde nok gått for forrige løsning med det billigste settet med to ekstra foringen for stabilisatoren... Men jeg kjenner ikke din økonomi, den er sikekrt bedre enn min uansett...
Så derfor er kanskje full pakke tingen - man blir jo ikke fattig av dette her forresten.... Tvertimot rik! - av å få en fullverdig overhaling!
Som sagt det er dessuten jobben her som er det mest verdifulle..
Tenk deg at du skulle satt dette på et verksted, da ville deleutgiftene vært lave i forhold til arbeidspengene. Ikke ville du blitt helt fornøyd heller, kjenner jeg deg rett. Et verskted ville bare løsna boltne inne, kjørt mutttertrekkeren på de tre boltene på brua så gjengene vred seg og halvparten ble borte, klemt ut foringne og benda det hele på plass på kortest mulig tid.. Nei! denne bilen fortjener mer forsiktig og god behandling, spør du meg. Vet ikek om du ar spurt om det, men ...
Hvordan er kingboltene forresten? (nå begynner moroa)... Er det ikke det ene så er det det andre (også), sa en jente en gang, uten at jeg vil forklare det nærmere...
Skal du pusse opp bærebruene fullstendig, noe som er fristende når man først er i gang, kan det være like fristende å bytte både de store og små gummistopperne på brua og på traversen ytterst.
Da ligger det en liten fare ved demontering av disse knottene (stopperne), at vulkaniseringen ryker, som ved motorfester... Og så står du der og angrer på at du ikke kjøpter full pakke?
Jeg er nok ikke flinkere å spå en andre, så dette er en avgjørelse du må ta. Jeg har brukt opp feriepengene, så jeg hadde nok gått for forrige løsning med det billigste settet med to ekstra foringen for stabilisatoren... Men jeg kjenner ikke din økonomi, den er sikekrt bedre enn min uansett...
Så derfor er kanskje full pakke tingen - man blir jo ikke fattig av dette her forresten.... Tvertimot rik! - av å få en fullverdig overhaling!
Som sagt det er dessuten jobben her som er det mest verdifulle..
Tenk deg at du skulle satt dette på et verksted, da ville deleutgiftene vært lave i forhold til arbeidspengene. Ikke ville du blitt helt fornøyd heller, kjenner jeg deg rett. Et verskted ville bare løsna boltne inne, kjørt mutttertrekkeren på de tre boltene på brua så gjengene vred seg og halvparten ble borte, klemt ut foringne og benda det hele på plass på kortest mulig tid.. Nei! denne bilen fortjener mer forsiktig og god behandling, spør du meg. Vet ikek om du ar spurt om det, men ...