Fargekoder

Karosseri, lakk, vinduer gummilister osv osv
Post Reply
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Fargekoder

Post by ståle »

Hei!

Gikk tidligere i sommer hen å kjøpte meg en Amazon, i tillegg til min 57 mod. PV. Dette er en 1958 mod. med chassinr. 8286, den har fargene midnattsblå med gråbeige tak. Tenkte jeg skulle flikke litt på denne,men blir litt forvirret når jeg ser at det er forskjellige nummer på denne fargen når jeg ser på amazonsidene kontra pv klubben sine sider. Lurer derfor på om noen vet om midnattsblå er samme blåfarge uansett fargekode? :?:


MVH

Ståle :D
User avatar
RMH
Posts: 19
Joined: Sun 15 Aug 2010 11:08
Location: Oslo

Post by RMH »

På min Duett står det fargekode 27. Når jeg ser i PV klubbens sider for fargekoder så henviser den til "grunnfarge". Betyr det at bilen bare er grunnet, eller var det en egen farge, i tilfelle hvilken?
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Min Duett har også fargekode 27. Tror at mange ble levert fra fabrikk i grunnfarge, og ble lakkert lokalt før levering.
Milander
Posts: 40
Joined: Sat 06 Jun 2009 11:33
Location: Brønnøysund

Post by Milander »

Jeg har en PV 1959 med fargekode midnattsblå 31. Den ble for en tid siden lakket med den fargekoden, noe jeg mener er for lyst og for grått. Jeg bestilte nylig lakk etter koden og fikk den samme lyse grå fargen. Skrudde av hanskeromluka, fikk den scannet og bestilte lakk på nytt og fikk riktig farge på bilen.
Milander PV544A B16 1959
tlf 95826116
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Hei!

Mange Takk for opplysning. Da blir det evnt. å scanne fargen da, høres yt som det er løsningen :D

MVH

Ståle :D
User avatar
ståle
Posts: 189
Joined: Fri 23 May 2008 22:42
Location: sotra
Contact:

Post by ståle »

Hei Milander!

Har styrt endel med denne lakkfargen nå men oppnår ikke ønsket resultat med fargen. Har vært i kontakt med lakkverksted og lakkleverandør som prøvde å scanne, men det var mislykket ble jeg opplyst, fikk derimot 2 forskjellige blåfarger som jeg har testet hjemme i bua, var bom på de og. Lurte i den forbindelse på om du har denne fargekoden siden du fikk scannet fargen og var fornøyd med det! :D

MVH

Ståle :D
volvoeirik
Posts: 1
Joined: Mon 04 Oct 2010 16:20
Location: Oslo

Post by volvoeirik »

Hei

Lakkrekvisita på Lambertseter i Oslo har spesialisert seg på veteranbiler. De kan skaffe nøyaktige fargekoder for de fleste kjente bilmodeller helt tilbake til 1904.
du finner dem her: www.lakkrekvisita.no.
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Post by 445 »

Morsomt at du nevner Lakkrekvisita. O/A-avd skal avholde første møtet i 2011 hos dem.
Post Reply