Blinklys

Tråder som omhandler alt elektrisk på PV'n og Duetten
Post Reply
User avatar
Bekkern
Posts: 77
Joined: Tue 23 Sep 2014 19:45
Location: Heggedal

Blinklys

Post by Bekkern »

Blinklyset sluttet bare å virke å varsel lampene virker plutselig ikke lenger på min 6v Pv 1960 mod
Noen som vet hvor jeg skal begynne å feilsøke ?
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Blinklys

Post by Torbo2 »

Sjekke sikringen og kontakter. + releet som henger under dashbordet ved rattstammen.
User avatar
Bekkern
Posts: 77
Joined: Tue 23 Sep 2014 19:45
Location: Heggedal

Re: Blinklys

Post by Bekkern »

Jeg ser og ser men ser ikke noe blinklysreele
Har noen et bilde eller en link til hvordan det ser ut?
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Blinklys

Post by Torbo2 »

Det er litt gjemt oppunder ved rattstammen. Det er blankt rundt aluminiumshus ca en tomme tykt og langt. På Biltema har de et som passer men det er svart og firkantet. Det er to som er tilpasset Amazon og det ene er DIN-variant og det andre er SAE-type. Tror det er SAE-varianten som går. Jeg kjøpte begge og byttet det som ikke passet. Det er tre kontakter på dem, men du trenger bare de som står parallelt rett overfor hverandre. Den tredje er til varsellampe, men den er koplet direkte et annet sted på PV 60-modell. Nå er det ikke sikkert du trenger bytte, men greit å vite..... Det kan også hende det er en koplinga til bryteren på rattstammen som har glipper ut. Men neppe i bryteren, da ledningene er godt festet der. Men en kontakt kan være knekt. Selve bryteren kan også ryke, men da lukter det gjerne svidd først. Ikke alltid lett å finne slike skjulte feil, og noen ganger tar slikt tid.
User avatar
Bekkern
Posts: 77
Joined: Tue 23 Sep 2014 19:45
Location: Heggedal

Re: Blinklys

Post by Bekkern »

Takker for svar å jeg fant feilen ..........Sikringsboksen.
Så nå er det bare å få koblet hoved lysene riktig det ene er veldig svakt på nærlys på fjærnlys er det den andre siden som blir svak .
User avatar
445
Posts: 6098
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Blinklys

Post by 445 »

Flott at du fant feilen med blinklyset.
Feilen med hovedlyset kan gjerne være på minussiden. Du kan jo prøve med en ledning rett fra batteriet for å sjekke.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply