Modifisering av registerdeksel på B18

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning

Modifisering av registerdeksel på B18

Innlegg Reodor57 » Søn 13 Jan 2019 18:52

Jeg ble for litt siden utfordret av 445 til å modifisere et frontdeksel til en B18 motor, slik at en kunne bruke simmering og ikke filtring. Siden jeg er av den typen som sjelden sier nei måtte jeg jo utfordre meg selv og dreiebenken min. Har for lenge siden kjøpt et justerbart borehode. 445 hadde forsynt meg med en simmering som kunne passe. Etter litt knot for å få sentrert hull og borekrone satte jeg i gang. Hadde på forhånd konferert med Torbo2 vedr indre ring som er mothold til filtringen. Den måtte utvides til bare å være mothold for simmeringen.
Forsøket viser at det ihvertfall skal være mulig.
20190113_160143.jpg
Utboring i gang

20190113_170610.jpg
Ferdig utdreid

20190113_171703.jpg
Simmering på plass

20190113_171716.jpg
Utdreiing på baksiden

Om dette blir vellykket i drift så er det ett mindre punkt på EU kontrollen å kikke på :-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2773
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: Modifisering av registerdeksel på B18

Innlegg Torbo2 » Man 14 Jan 2019 00:51

Bra jobba! God oppgradering dette...
Torbo2
 
Innlegg: 4615
Registrert: Lør 18 Des 2010 21:02
Bosted: Sandvika

Re: Modifisering av registerdeksel på B18

Innlegg 445 » Man 14 Jan 2019 10:00

Strålende!
Takk for at du tok utfordringen :D
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5740
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo


Gå til Motor og tuning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron