Heisann!
Har en gammel Volvo terrier som eg holder på og pusse opp. Kjøpte en "ny" motor til den, men denne har en annen type clutch, med mye kortere bolter som man skrur svinghjulet i. Eg vil gjerne overføre de gamle boltene og bruke den gamle clutchen på min traktor, men har null ide på kordan eg kan få disse ut uten og kløyve hele motoren. Eg vill tro at clutch-forskjellen er enkeltvirkende og dobbeltvirkende uten at eg skal gå for mye inn på det.
Eg prøvde og skru av lokket i overkant av flensen på motoren, i håp om at eg kunne trekke boltene innover men får det ikkje av da det er for liten plass. Ser også at det er 2lange skruer i underkant som ligger under flensen på bunnpannen. Skrur eg ut disse og trekker ned hele den biten, vil eg komme til skruene da?
Et annet alternativ eg tenker kansje går er å få dreid en adapterplate- skru denne på den eksisterendes flensen, så dreie ned svinghjulet så mye som den adapterplaten bygger. men da er spørsmålet, hvor nøye trenger man og være? eg vil tro eg greier og holde meg til mm, men er det snakk om 10-dels mm så har eg ikkje sjangs.