Page 2 of 2

Re: B20E i PV

Posted: Tue 14 Nov 2017 09:09
by 445
Skulle du trenge B18 panser, så har jeg på lager.

Re: B20E i PV

Posted: Tue 14 Nov 2017 14:51
by automania
Hvis du spør om no her på forumet er det mange som har tatt utfordringene før så det er bare og ta med seg. Forsilling er også et problem, motorfester er forskjellig, og hjelpesnekke sitter på forstilling ikke på rammen som den gjør på B18.

Re: B20E i PV

Posted: Tue 14 Nov 2017 16:28
by Reodor57
Plassen er vel det minste problemet med en større motor. Det finnes også noen ytterst få med V8 motor, det viktigste er at understellet holder følge. B16 forstilling er godkjent opp til 82hk. over det må en ha B18 forstilling for å få det godkjent, så det ene fører med det andre, og da er det greit å begynne i riktig ende og avslutte med motoren. En bil med "myk" forstilling og som ikke er bygget for den motoren som sitter i er ikke bare ubehagelig å kjøre, den er direkte farlig da en lett mister kontrollen selv i moderate hastigheter. Mens du er i gang kan du endre stabilisatorstaget fra 17mm til 24mm og sette inn polyuretanforinger. Det stiver opp!!. Jørgenrud har det du trenger av deler (www.jorgenrud.no).
Som Automania sier: Mange har tatt utfordringene her før deg, så det er bare å ta med seg det som skrives. (Automania har mye kunnskap om emnet og mekanikk generellt (En nevnt, de andre ikke glemt!)

Re: B20E i PV

Posted: Wed 15 Nov 2017 17:00
by H-mek
Takker for svar så langt. Da får vi se hva vinterens planer blir.