B20E i PV
Re: B20E i PV
Hei og velkommen til forumet. B20E? eller B23E?
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: B20E i PV
Velkommen på forumet. Legg gjerne inn "Bosted" i profilen.
Når det kommer til spørsmålet om B20 har jeg dessverre lite å bidra med.
Når det kommer til spørsmålet om B20 har jeg dessverre lite å bidra med.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: B20E i PV
B20E ja, og ikke "skakking",
Re: B20E i PV
B20e skal gå greit inn om du har en B18 som standard, men du kan få trøbbel med biltilsynet. Motoren krever minst skivebremser, og B18 forstilling. Da er bilen godkjent for 110hk. B20E har 135hk, så det er mulig de krever skivebremser også bak. Vi har en i klubben med et slikt oppsett. Den har skiver rund baut. Det finnes også en svenskbygget bil som er noe tilsvarende, men denne har 140 forstilling og 164 bakstilling med skiver og servobremser. Ingen enkel ombygging dette men er godkjent med dette oppsettet. Tror du må belage deg på skiver også bak. Det er å få kjøpt ferdige sett. Uansett gå til biltilsynet og få det godkjent før du setter i gang.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: B20E i PV
Hei send en mail til biltilsynet hvor du forklarer enkelt hva du tenker og gjore , sa far du skriftlig svar da blir det ingen overaskelser etterpa ,da har du det skriftlig det har jeg gjort .mye enklere nar du skal vise da har du det svart pa hvit.
Re: B20E i PV
ang biler bygget og godkjent I sverige blir somregel godkjent I norge men hvis den bygges her er det andre regler.
Re: B20E i PV
Noen som har lest spørsmålet mitt egentlig?
Har på ingen måte spurt om hva som kreves for godkjenning.
Er det plass i motorrom uten å kappe i hverken bil eller på motor?
Har på ingen måte spurt om hva som kreves for godkjenning.
Er det plass i motorrom uten å kappe i hverken bil eller på motor?
Re: B20E i PV
Det har jeg svart på i svar nr2 som du vil se, men det ene fører naturlig med seg en del andre ting også. Og det er ikke likt om det er en 444 eller 544 etter 1961
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: B20E i PV
Så det er større motorrom i de som kommer med b18, mot de som har b16?
Re: B20E i PV
Nei, det er det ikke, men overføringer til clutch og gass er annerledes
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: B20E i PV
Spørre på en annen måte da.
Det jeg lurer på er om det er plass til innsug og luftfilter til b20e, uten å måtte modifisere.
Clutch, gass, og gir har jeg kontroll på.
Det jeg lurer på er om det er plass til innsug og luftfilter til b20e, uten å måtte modifisere.
Clutch, gass, og gir har jeg kontroll på.
Re: B20E i PV
Hvilken Pvmodell har du. Går ikke med b16 frontstykke. Armene til panseret kommer i veien.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: B20E i PV
B16 bil ja. Andre hengsler og frontparti på b18 bilene altså? Mulig å bruke hengsler fra den ene til den andre, uten altfor mye ombygging?
Re: B20E i PV
Må bytte frontstykket og panseret. Da får en samtidig plass til den større radiatoren til B18 som da også passer til tilkoblingene for kjøleslangene.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").