b16 satt seg.

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning

b16 satt seg.

Innlegg Weiru'n » Søn 03 Apr 2016 16:15

hei. skulle se om gamlemotoren sveiva i går, den har satt seg på sylinder 1. har stått tørt i 25år, men har muligens kommet litt vann i den da den ble vaska før den ble satt vekk.

hadde opp toppen å da var litt rust på sylinderveggen. blokka lever nok enda med litt hon, men fikk ikke løsna stempel med å vri på veiva.. noen triks?
Weiru'n
 
Innlegg: 13
Registrert: Ons 07 Okt 2015 00:40
Bosted: Kongsberg

Re: b16 satt seg.

Innlegg 445 » Søn 03 Apr 2016 16:21

Er stempel nr 1 helt på topp? Hvis ikke så kan du fylle oppi litt wd40, eller diesel eller en blanding av motorolje og white spirit. La det stå og godgjøre seg en stund.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5774
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: b16 satt seg.

Innlegg automania » Søn 03 Apr 2016 18:59

hei . aseton blandet med automatolje fungerer også.
automania
 
Innlegg: 59
Registrert: Tor 06 Okt 2011 22:17
Bosted: Kongsberg

Re: b16 satt seg.

Innlegg Reodor57 » Tir 05 Apr 2016 07:59

Har løsnet noen motorer i mitt liv, og kan bekrefte at smøring av ett eller annet salg er tingen. Ikke alltid at en klarer å få til en bevegelse av den grunn helleristninger. Trikset da er at en har litt smøring i alle sylinderne og lar dette stå å godgjøre seg for så å begynne å slå lett med en trepinne rundt kanten på det stempelet en mistenker sitter fast. Om en bruker en hammer med treskaft får en litt mer "overtalelseskraft". Dvs en dunker på stempelet med skaftet på hammeren. Gi gjerne de andre stemplene samme behandling. Lykke til
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2822
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum


Gå til Motor og tuning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron