Syk Volvo PV B16 1960
Syk Volvo PV B16 1960
Er det noen som kunne hjelpe til med å ta ut motoren av min PV ? Mot betaling så klart.
Må bytte stempel og stempelringene så da tar jeg ut rubb å rake så den er ny og fin til neste sesong.
Bilen står i Bærum varm og stor garasje.
Må bytte stempel og stempelringene så da tar jeg ut rubb å rake så den er ny og fin til neste sesong.
Bilen står i Bærum varm og stor garasje.
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Det kan høres interessant ut.
Når må jobben være gjort? I går, eller i løpet av et par uker?
Når må jobben være gjort? I går, eller i løpet av et par uker?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Det er ingen ting som haster Bare bilen blir klar til neste sesong
Re: Syk Volvo PV B16 1960
PS.sesongen 2015
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Da er elefanten klar og mye demontert , gjenstår det bare å få løftet ut B16.
Med eller uten girkasse ?????????
Med eller uten girkasse ?????????
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Jeg har ikke testet å løfte ut med girkasse, men har hørt at det går (med et skrik).
Derimot har jeg noen ganger demontert girkassen under bilen, og det er fryktelig trangt å komme til å få skrudd den løs fra motoren.
Derimot har jeg noen ganger demontert girkassen under bilen, og det er fryktelig trangt å komme til å få skrudd den løs fra motoren.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Syk Volvo PV B16 1960
PV har - i motsetning til Duett (?) - en luke i kardangtunnelen. Fjernes denne, er det plutselig ikke så trangt lenger.445 wrote:Derimot har jeg noen ganger demontert girkassen under bilen, og det er fryktelig trangt å komme til å få skrudd den løs fra motoren.
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Re: Syk Volvo PV B16 1960
I alle fall har 444 en slik luke.
Min 445 har det ikke.
Det var noe kjent med han på det siste bildet.....
Min 445 har det ikke.
Det var noe kjent med han på det siste bildet.....
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Kan du forresten beskrive hvordan motoren er syk?
Du kjøpte vel bilen nå nettopp. Hva sier forrige eier?
Du kjøpte vel bilen nå nettopp. Hva sier forrige eier?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Bilen hadde en kraftig tikkende lyd som jeg trodde var en ventil (den var periodisk)Viste seg å være komresjons ringen på sylinder en som ikke var helt god lenger Har spurt forrige eier om han kunne tenke seg å betale 1/3 av reperasjonen men ikke fått noe svar på det enda Hadde kjørt bilen ca 30 mil da jeg stoppet den å satt den inn til rep.
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Å nå får jeg ikke vært med på smøre kurset i høst Får smøre meg med tålmodighet ti våren da (håper)
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Du får gjerne være med på smøretreff, uten bil.
Mange hyggelige mennesker å prate med og mange gode tips å få.
Hvordan kom du frem til at det var kompresjonsringen?
Mange hyggelige mennesker å prate med og mange gode tips å få.
Hvordan kom du frem til at det var kompresjonsringen?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Tok av toppen å så
Re: Syk Volvo PV B16 1960
Uff da. Kan du legge ut et bilde?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Syk Volvo PV B16 1960
hlyshaug wrote:PV har - i motsetning til Duett (?) - en luke i kardangtunnelen. Fjernes denne, er det plutselig ikke så trangt lenger.445 wrote:Derimot har jeg noen ganger demontert girkassen under bilen, og det er fryktelig trangt å komme til å få skrudd den løs fra motoren.
Kanskje du 445 skulle sjekke din bil en gang til? Man kan jo bli overrasket?
Hver dag har vel sine overraskelser?
Alt fra å finne igjen kameraet (den gamle speilrefleksen 300D), til å finne ut at yogerten var drikkanes selv om utløpsdatoen var forrige uke. Kameraet hadde jeg gjemt så bra at jeg ikke har funnet det på tre måneder! Lærer aldri!
Da dukker vel mikrometereet opp også? Ikke minst fordi jeg har kjøpt nytt... Tingenes iboene ......