Har 2 ødelagte b16 motorer, bor i Nederland, så utvalget er minimalt.
B18 og B20 er det en del av, men da er det jo endel spørsmål jeg lurer på.
Har sett på en b20, nå vett jeg ikke hva som må til for at den skal kunne passe, men han selger den med alt jeg vil ha (er en amazone som pga rust er et avsluttende prosjekt)
Motoren har over 11 bar på alle sylinder.
Nå må jeg nok ha en omformer til lys og vindusvisker (med mer), men er dette overhode mulig å sette i en pv fra 57?
Bør jeg heller finne en b18?
Må jeg bytte radiator osv.
Tenker å kjøpe motor med girkasse (og alt som hører til, startmotor osv)
Fra b16 til??
Re: Fra b16 til??
Det finnes jo en del B16 her i Norge.
Tror det er raskere og mindre jobb å reise hit (eller til Sverige) og kjøpe en B16 og putte rett på plass.
Tror det er raskere og mindre jobb å reise hit (eller til Sverige) og kjøpe en B16 og putte rett på plass.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Fra b16 til??
Hvordan gikk det med bytte eller reparasjon av B16?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Fra b16 til??
Fikk du orden på B16, eller har du byttet til B18?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Fra b16 til??
Noe nytt om din ødelagte B16?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Fra b16 til??
lurer på det samme selv å bytte ut fra b16 til b18/20. vil so støte på noen utfordringer når det gjelder varmeapparatvifte, viskermotor og releer osv.? pærer er det jo kurrant og bytte!
Re: Fra b16 til??
Utfordringer kan det nok bli. Etter hva jeg har hørt er det ulik bredde på motorfestene til B16 og B18, slik at hullene i traversen ikke stemmer. I tillegg er B18 radiatoren bredere enn den til B16, slik at festene på frontstykket ikke passer. Panseret til B16 har festebøyler som går ned i motorrommet. Disse mener jeg vil treffe en B18 motor.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Fra b16 til??
Jeg ville holdt meg til B16 og gjort det beste ut av det. Billigere og bedre og mer riktig!
I klubben finns egnet motor, og noen har en eller flere mer ell mindre klar.
Sier du fra tidlig kan du får motoren skreddersydd, fra original innenfor spes., ekstra nye deler mot ny tilstnd til trim med ny kam osv. Evt. doble forgassere...
Alt fins....
I klubben finns egnet motor, og noen har en eller flere mer ell mindre klar.
Sier du fra tidlig kan du får motoren skreddersydd, fra original innenfor spes., ekstra nye deler mot ny tilstnd til trim med ny kam osv. Evt. doble forgassere...
Alt fins....
Re: Fra b16 til??
Jeg har B16 til salgs
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Fra b16 til??
Du bør jo da skrive at den er heloverhalt. Dvs så ny som det er mulig å få den. Selv toppen er modifisert med ventilhetter på styringene om jeg ikke husker helt feil..
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Fra b16 til??
Det stemmer bra. Den er heloverhalt.
Mye nytt, en del gjenbrukt, men alt er innenfor fabrikkens spesifikasjoner.
Mye nytt, en del gjenbrukt, men alt er innenfor fabrikkens spesifikasjoner.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen