Side 11 av 11

Re: Å hive ut en motor....

InnleggSkrevet: Lør 27 Apr 2019 21:25
Rodtwitt444
Ikke så enkelt viser det seg. Armen var alt strammet så langt den går. Jeg har åpnet clutchhuset og alt der ser bra ut såvidt jeg kan avgjøre. Det eneste avviket jeg kan se er at gummipakningen akslingen for clutchpedalen sitter i (nr 3 på figuren) er blitt deformert, sånn at akslingen nå sitter noen millimetere lengre fremover (mot venstre på figuren), sånn at avstanden mellom akselen og armen til clutchhuset nå er noe lengre enn den opprinnelig var. Vet ikke om det er nok til å forklare dette?

Bilde

Re: Å hive ut en motor....

InnleggSkrevet: Lør 27 Apr 2019 23:26
Reodor57
Er du sikker på at overføringene ikke er slitt. Her er det jo mekanisk overføring hele veien. Begynn ved pedalen og se på slitasjen på slitasjen på stagene. Pakningen er bare et støvdeksel, men akseltappen som går inn kan være slitt. Da oppstår problemet som Eskil1d forklarte litt før i tråden. Mulig overføringene på sveises opp og tilpasses på nytt. Gjelder også hull i overføringsarmene som ofte blir litt ovale.

Re: Å hive ut en motor....

InnleggSkrevet: Søn 28 Apr 2019 11:33
Torbo2
Staget nr 11 må trolig justeres lengre. Men noen ganger er det ikke gjenger nok for å oppta slakk i leddene.
Det beste er vel å få skikk på leddene, bytte ut eller sveise opp?

Re: Å hive ut en motor....

InnleggSkrevet: Man 29 Apr 2019 07:47
445
Torbo2 skrev:Det beste er vel å få skikk på leddene, bytte ut eller sveise opp?

Enig. Jeg plukket alt fra hverandre hos meg, sveiset opp, filte til og monterte. Hullene måtte gjøres mindre og akslingene bygges større.