Page 2 of 13

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Thu 07 Mar 2013 12:45
by Rodtwitt444
445 wrote:Gleder meg til å se bilen på veien igjen, 17/5-20XX.
Ser du er noe mer spesifikk enn meg og i alle fall har trua på en dato i det 21. århundre. Sjansen for at du får rett er da også ganske stor :P

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Sat 20 Jul 2013 21:33
by Rodtwitt444
Hei!

Motoren er klar, men mangler krysspinneforinger! Noen som har eller vet om noen som har? Ski Motorservice kan lage dem, men de vil helst slippe (antakeligvis blir det kostbart også). Noen som har eller vet om hvor man kan skaffe?

Se dette innlegget [viewtopic.php?f=14&t=1495] i "ønskes kjøpt" også.

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Sun 21 Jul 2013 10:20
by Torbo2
Det er kanskje noen i klubben som har greie stempler med pinner og staker som holder målene (fabrikkdata)?

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Sun 21 Jul 2013 15:49
by 445
Du har selvfølgelig hørt med Jørgenrud og CVI automotive?

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Mon 29 Jul 2013 14:36
by Rodtwitt444
445 wrote:Du har selvfølgelig hørt med Jørgenrud og CVI automotive?
Har hørt med Jørgenrud, men ikke CVI. Hva i all verden er "kryssboltforing" på svensk / engelsk?

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Mon 29 Jul 2013 15:06
by Torbo2
foring er vel bussning stempel er kolv krysspinnen er vel kolvbussning.
DA må de klare å finne ut av det?

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Mon 29 Jul 2013 15:42
by 445
Kanskje denne tegningen vil gjøre det lettere å forklare?
CVI detaljtegning.JPG

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Mon 29 Jul 2013 16:04
by Reodor57
Skal jeg da gjette er det foringen under stempelet som ikke er merket med et nummer vi snakker om her..

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Wed 14 Aug 2013 21:33
by Rodtwitt444
Kryssboltforing er vevstake-bussning på svensk. Har originalt delenummer 403187. (Takk til NPVK-medlem Ingolf Mikkelsen) Å få tak i et sett ser imidlertid litt verre ut....

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Wed 14 Aug 2013 21:33
by Rodtwitt444
Reodor57 wrote:Skal jeg da gjette er det foringen under stempelet som ikke er merket med et nummer vi snakker om her..
Det er korrekt.

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Thu 28 Nov 2013 11:18
by Rodtwitt444
Da er det like før jeg kan hente en nyoverhalt motor, bare et lite ekstraspørsmål - hva er orginalfargen på beholderen til oljefilteret?

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Thu 28 Nov 2013 12:11
by Reodor57
Rød som motoren :-). Hyggelig at du snart er i mål :-) :-)

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Fri 29 Nov 2013 10:09
by 445
Rodtwitt444 wrote:Da er det like før jeg kan hente en nyoverhalt motor
Flott! Da kanskje vi ser deg på noen turer i OsloAkershusavdelingen neste år?

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Fri 04 Jul 2014 12:38
by 445
Jeg har ikke sett deg i år.
Hvordan går bilen etter motorjobben?

Re: Å hive ut en motor....

Posted: Fri 01 May 2015 22:07
by Rodtwitt444
Hei alle sammen!

Ser til min store skrekk at det er gått 3 år siden jeg begynte med dette, og at motoren i realiteten har vært klar i 2 av dem...

Garasjen ble klar utpå senhøsten 2013, men med veldig små barn i familien og to voksne i jobb har lite skjedd. Motoren ble hentet i juni 2014, og har siden stått og vansmektet ved siden av bilen.

Men nå begynner PV-savnet å bli stort! (Savner å ha en gammelbil man bare kan sette seg inn i og starte.) Jeg har etter litt om og men gått til innkjøp av en elefant-kran (aka. elefanten i rommet), men mangler ramma som man kan henge motoren i - noen som vet hvor man får tak i en slik?

Har et ørlite håp om å dukke opp på høsten en gang - desverre har fritid vært akutt mangelvare for meg siden datter nr 2 ble født høsten 2013.